آیا کرونا در جوانان باعث ایجاد سکته می شود؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران : افزایش سکته های ناگهانی در جوانان و میانسالان، می تواند یکی از عارضه های بیماری کووید19 باشد.

آیا کرونا در جوانان باعث ایجاد سکته می شود؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ،فرناز مشیری متخصص زنان بیان نمود: هر چه زمان بیشتری از پاندمی کووید 19 می گذرد، زوایای نهفته بیشتری از این بیماری آشکار می شود و در جدیدترین گزارش ها، پزشکان در مورد احتمال افزایش وقوع حوادث عروقی مغزی به دنبال ابتلا به کروناویروس هشدار داده اند.

او ادامه داد: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه بیماری کرونا، با روش هایی نامعمول موجب تشکیل لخته خون در شریان های بزرگ شده و می تواند به حوادث عروقی از جمله سکته مغزی ایسکمیک منتهی شود.

مشیری همچنین ادامه داد: به گفته توماس اکسلی جراح مغز و اعصاب مجتمع درمانی مونت سینای نیویورک، در دو هفته گذشته، در جریان پاندمی بیماری کووید - 19، سکته های ناگهانی در میان افراد جوان، هفت برابر افزایش یافته است و این در حالی است که این بیماران، ریسک فاکتور و سابقه بیماری زمینه ای نداشتند و آزمایش تشخیصی بیماری کرونا، در همه بیماران مثبت بوده است؛ همچنین بیشتر بیماران، پیش از وقوع حوادث عروقی با علایم خفیف بیماری کووید 19، در خانه بوده و نیازی به بستری نداشتند.

او ادامه داد: او و گروه همکارانش از مردم درخواست می کنند که مراقب نشانه های درگیری عروقی، در زمینه ابتلا به ویروس کورونا باشند و در صورت شک به سکته مغزی، سریع با خدمات اورژانس بیمارستانی تماس بگیرند.

مشیری درباره عوامل وقوع سکته مغزی درمیان افراد مبتلا به کرونا گفت: برای یادآوری نشانه های هشدار دهنده وقوع سکته مغزی از سرنخ های این کلمه کمک بگیرید:FAST به این معنی که:

F: Face drooping در افتادگی صورت

A: Arm weakness در ضعف بازو

S: Speach difficulty در اختلال تکلم

T: Time for call وقت آن است با اورژانس تماس بگیرید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1433

به "آیا کرونا در جوانان باعث ایجاد سکته می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کرونا در جوانان باعث ایجاد سکته می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید