ابزاری برای جاسوسی یا همیاری برای مبتلایان اختلالات شنوایی؟ ، ترفند پنهان آیفون حاشیه ساز شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، این روزها یکی از ابزارهای آیفون جنجالی شده است چرا که بسیاری از کاربران از این ابزار به عنوان وسیله ای برای جاسوسی داخل ماشین استفاده می نمایند.

ابزاری برای جاسوسی یا همیاری برای مبتلایان اختلالات شنوایی؟ ، ترفند پنهان آیفون حاشیه ساز شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این ابزار که این روزها بسیار جنجالی شده آیفون و ایرپد را تبدیل به یک میکروفون جاسوسی می نماید. این ویژگی که اخیرا معرفی شده، با نام زنده گوش دادن شناخته می گردد و کاربر را قادر می سازد از میکروفون آیفون برای گوش دادن به مکالمات بی سیم به وسیله ایرپد استفاده کند.

بعضی از کاربران به شدت از این ویژگی شکایت نموده اند و معتقدند این ویژگی می تواند به عنوان ابزاری برای جاسوسی استفاده گردد. این در حالی است که قرار بود این ابزار در اصل برای یاری به افرادی که از سمعک استفاده می نمایند یا دچار مسائل شنوایی هستند استفاده گردد. درواقع این ابزار در محیط های شلوغ صداها را تقویت می نماید.

ضمناً این ویژگی جدید در توییتر نیز بازخورد دارد و اجازه می دهد تا از آیفون خود به عنوان یک میکروفون بهره ببرید و به وسیله هدفون آیپد خود صداها را از راه دور گوش کنید.

جالب است بدانید که تنها یک توییت مرتبط با ویژگی زنده گوش دادن بیش از 47 هزار بار بازبینی شده است. اگر شما ایرپد دارید می توان گزینه گوش دادن زنده را به راحتی و با فشردن یک دکمه ساده فعال کنید.

اما بعضی از افراد از این قابلیت رنج می برند و می گویند که این امر می تواند باعث ایجاد مسائلی گردد که به دیگران اجازه جاسوسی از زندگی شخصی آنان را می دهد. حتی شخصی که چنین قابلیتی را استفاده می نماید می تواند به وسیله آن به عنوان تقلب در امتحانات خود استفاده کند. بر همین اساس هم بعضی کاربران معتقدند استفاده از این قابلیت باید در بعضی از ایالت ها ممنوع گردد.

همه این حاشیه ها در شرایطی ایجاد شده که اساسا از روز نخست اپل این قابلیت را با هدف افزایش دسترسی افراد مبتلا به کم شنوایی به ویژگی های شنیداری قدرتمندتر ایجاد نموده است.

اپل در توصیف این ویژگی می گوید: هدف این ویژگی تقویت صدا برای افرادی است که از سمعک استفاده می نمایند و پردازنده های صوتی می تواند به شما یاری کند مکالمات بهتری را با دیگران به ویژه وقتی صداهای متعددی شنیده می گردد داشته باشید. فقط کافیست این ویژگی را فعال کنید و آن را به سمت افرادی بگیرید که با آنان صحبت می کنید.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 129

به "ابزاری برای جاسوسی یا همیاری برای مبتلایان اختلالات شنوایی؟ ، ترفند پنهان آیفون حاشیه ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزاری برای جاسوسی یا همیاری برای مبتلایان اختلالات شنوایی؟ ، ترفند پنهان آیفون حاشیه ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید