اتفاق نگران کننده برای پرسپولیسی ها

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، برای اولین بار در این فصل، حامد لک 5 بار مجبور شد دروازه پرسپولیس را نجات دهد.

اتفاق نگران کننده برای پرسپولیسی ها

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، ستاره بازی پرسپولیس و سپاهان، حامد لک دروازه بان سرخپوشان بود. رکورددار کلین شیت و کمترین گل خورده در این فصل لیگ برتر، که نمایش خوبی در دروازه پرسپولیس داشته است. لک مقابل سپاهان، بیشتر از همه مسابقات قبلی این فصل مجبور به واکنش شد. او در یک صحنه، با دابل سیوی فوق العاده پرسپولیس را نجات داد و در آخرین ثانیه ها هم، واکنش سریع او اجازه نداد یک امتیاز تیمش از دست برود.

در بازی های ابتدای فصل، کلین شیت های لک تا حد زیادی به خط دفاعی خوب پرسپولیس مربوط بود. در بازی های اخیر اما، دفاع پرسپولیس آسیب پذیرتر نشان داده و شوت های بیشتری به سمت دروازه آن ها زده می شود. موضوعی که در دو بازی قبل، باعث گل خوردن پرسپولیس شد و این هفته هم، می توانست دروازه شان را باز کند.

مرور آمار دفاعی پرسپولیس در این فصل، افت کیفیت خط دفاعی این تیم در هفته های اخیر را نشان می دهد. طبق آمار متریکا، در دو بازی اول فصل سایپا و صنعت نفت، مجموعا یک شوت به سمت دروازه لک زدند. این شوت هم موقعیتی بود که سایپا، بخاطر توپ لو دادن بازیکنان پرسپولیس در دفاع به دست آورد. آماری فوق العاده، که خیال هواداران تیم را از گل نخوردن راحت می کرد. سه بازی بعدی مقابل نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو و نساجی، دفاع این تیم کمی آسیب پذیرتر شد. این تیم ها هر کدام سه ضربه داخل چارچوب داشتند که البته، از مجموع این 9 ضربه فقط یکی دروازه پرسپولیس را باز کرد.

در بازی هفته پیش با ذوب آهن، ذوبی ها اولین تیمی بودند که 4 شوت به داخل چارچوب لک زدند. آن ها 7 شوت دیگر هم داشتند که داخل چارچوب نبود، اما دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. سپاهان امروز، رکورد هفته پیش ذوب آهن را هم زد و با 5 شوت داخل چارچوب، بیشتر از همه رقبای این تیم فرصت گلزنی به دست آورد. موضوعی که شاید بخشی از آن به نبود نوراللهی در خط هافبک یا غیبت سعید آقایی در دفاع مربوط باشد.

پرسپولیس در آستانه دربی باید خط دفاعش را ترمیم کند و برای پیروزی مقابل استقلال، به روز های خوب اول فصل برشود. به خصوص که مهاجمان تیم فکری، در هفته های اخیر نشان داده اند تا چه حد خطرناک هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1428

به "اتفاق نگران کننده برای پرسپولیسی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق نگران کننده برای پرسپولیسی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید