ادعای رویترز درباره هشدار کاخ سفید به شرکت های چینی در ارتباط با ایران

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران آنلاین:خبرگزاری رویترز مدعی شد: کاخ سفید به شرکت های کشتیرانی چینی درباره آن چه خاموش کردن دستگاه های موقعیت یاب شان به منظور مخفی کردن انتقال نفت ایران خوانده، هشدار داده است.

ادعای رویترز درباره هشدار کاخ سفید به شرکت های چینی در ارتباط با ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود به نقل از دو مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شد که کاخ سفید در هشداری خطاب به شرکت های چینی، نسبت به خاموش کردن دستگاه های موقعیت یاب کشتی ها برای آن چه مخفی کردن انتقال نفت ایران برخلاف تحریم های واشنگتن خوانده شده به شدت ابراز نگرانی نموده است.

به گزارش ایسنا، یکی از این دو مقام که خواست نامش فاش نگردد به رویترز گفت: ما در حال ارسال پیغام هایی بسیار جدی به شرکت های کشتیرانی هستیم. این کار (خاموش کردن موقعیت یاب) بسیار خطرناک و غیر مسئولانه است.

چین باوجود بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران پس از خروج واشنگتن از توافق هسته ای 2015 همچنان بزرگ ترین خریدار نفت تهران به شمار می آید. دولت آمریکا حتی برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تحریم های خود را در ماه مه تشدید کرد.

آمریکا در 25 سپتامبر نیز پنج فرد و 2 شرکت کشتیرانی چینی را با ادعای اینکه برخلاف تحریم های واشنگتن اقدام به خرید نفت ایران نموده اند، در فهرست تحریمی خود قرار داد. چند روز پس از این اتفاق، 14 نفتکش متعلق به این شرکت ها که حدود یک- سوم ناوگان آنها به شمار می آید در روزهای بین 30 سپتامبر تا هفت اکتبر دستگاه های موقعیت یاب اتوماتیک خود را خاموش کردند و هیچ سیگنالی را ارسال یا دریافت نکردند.

با این حال، دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هشدار خود به شرکت های چینی معین ننموده است که چگونه می خواهد مانع از این گردد که نفتکش ها دست از خاموش کردن موقعیت یاب هایشان بردارند.

کاخ سفید به شرکت های کشتیرانی و مقامات ساحلی درباره تجارت نفت ایران هشدار داده و آنها را تهدید نموده است که در صورت انجام چنین کاری با تحریم روبرو خواهند شد.

دیگر مقام آمریکایی در گفت وگو با رویترز توضیح داد: واشنگتن بر این باور است که با تحریم نفتی فشار مالی بسیار زیادی بر ایران اعمال می نماید. ما در این مرحله، کشتی به کشتی را دنبال می کنیم چراکه هر یک از آنها برای اقتصاد ایران مهم است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 392

به "ادعای رویترز درباره هشدار کاخ سفید به شرکت های چینی در ارتباط با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای رویترز درباره هشدار کاخ سفید به شرکت های چینی در ارتباط با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید