اسکرین شات های ثبت شده در ویندوز 10 و 11 کجا ذخیره می شوند؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، اگر در ویندوز 10 یا ویندوز 11 اسکرین شات ثبت کنید، این تصاویر کجا ذخیره می شوند؟ محل ذخیره آن ها بستگی به ابزار استفاده شده برای این کار دارد که در ادامه به این ابزارها و محل ذخیره اسکرین شات ها می پردازیم.

اسکرین شات های ثبت شده در ویندوز 10 و 11 کجا ذخیره می شوند؟

اگر از کلید Print Screen (PrtScn) استفاده می کنید

یکی از کلید های کیبورد Print Screen یا PrtScn نام دارد. با استفاده از این روش، اسکرین شات مدنظر در سیستم ذخیره نمی گردد بلکه فقط در کلیپ بورد قرار می گیرد که بخش خاصی از حافظه برای کپی و پیست به شمار میرود. برای ذخیره سازی این اسکرین شات، باید ابتدا تصویر را در یک ویرایشگر تصویر مانند Paint قرار دهید و سپس آن فایل را ذخیره کنید.

اگر برای اسکرین شات گرفتن از پنجره باز شده از کلید های Alt+Print Screen بهره ببرید یا برای ثبت اسکرین شات کلید های Windows+Shift+S را بفشارید باید همین کارهای اشاره شده را برای ذخیره سازی تصویر انجام دهید.

اگر از کلید های Windows+Print Screen استفاده می کنید

اگر در ویندوز 10 یا 11 برای ثبت اسکرین شات کلید های Windows+Print Screen را فشار دهید، تصاویر دلخواه در پوشه Screenshots قرار گرفته در پوشه Pictures ذخیره می شوند. آدرس دقیق این پوشه C:Users[User Name]PicturesScreenshots است که به جای [User Name] باید نام انتخاب شده برای اکانت ویندوز را بنویسید.

اگر از ابزارهای Snipping Tool یا Snip & Sketch استفاده می کنید

ویندوز 10 و ویندوز 11 برای ثبت اسکرین شات از یک ابزار به نام Snipping Tool بهره می برند که البته ویندوز 10 در کنار آن ابزار مشابهی به نام Snip & Sketch هم داشت. این ابزارها دست کاربران را اسکرین شات گرفتن بازتر می نمایند و به آن ها اجازه می دهند این تصاویر را در پوشه دلخواه خود ذخیره نمایند.

برای بهره گیری از Snipping Tool می توانید کلید های Win+Shift+S را بفشارید و سپس بخشی که می خواهید اسکرین شات بگیرید را تعیین کنید. با این کار یک پاپ آپ پدیدار می گردد که با کلیک بر روی آن قادر به ویرایش تصویر هستید. بعد از انجام این کارها هم روی آیکن مربوط به ذخیره سازی کلیک کنید تا تصویر در مکان دلخواه شما ذخیره گردد.

اگر از ابزارهای دانلود شده استفاده می کنید

در زمینه ثبت اسکرین شات برنامه های متنوعی وجود دارد که با کمی جست وجو می توانید آن ها را پیدا کنید. در این برنامه ها هم با مراجعه به بخش تنظیمات می توانید محل ذخیره سازی اسکرین شات ها را به راحتی تغییر دهید.

اگر همچنان نمی توانید اسکرین شات ها را پیدا کنید

اگر با وجود تمام این هدایت ها همچنان نمی توانید اسکرین شات ها را پیدا کنید، اول تعدادی اسکرین شات ثبت کنید و بعد از آن کلید های Windows+E را فشار دهید تا پنجره اکسپلورر باز گردد و سپس در نوار جست وجو عبارت datemodified:today را بنویسید تا تمام فایل هایی که امروز به سیستم اضافه شده اند را مشاهده کنید.

با کمی جست وجو می توانید اسکرین شات های نو را پیدا کنید و بعد از راست کلیک بر روی آن ها باید گزینه Open File Location را انتخاب کنید. و به همین سادگی راهی محل ذخیره سازی اسکرین شات ها می شوید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2076

به "اسکرین شات های ثبت شده در ویندوز 10 و 11 کجا ذخیره می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکرین شات های ثبت شده در ویندوز 10 و 11 کجا ذخیره می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید