افزایش سفر به مازندران و جولان مجدد کرونا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سواحل شلوغ، ترافیک های پر حجم در جاده ها، تردد قابل توجه مسافران در شهر ها همگی حکایت از بی توجهی مردم به هشدار های کارشناسان و پزشکان در خصوص عدم تردد و سفر در ایام تعطیلات این روز ها دارد؛ وزیر بهداشت پیش از تعطیلات اعلام نموده بود خواهش می کنم از مردم دوباره بار و بندیل سفر نبندند؛ بیشترین گرفتاری را ما در مازندران داریم، اما گویا آب از سر مسافران گذشته است.

افزایش سفر به مازندران و جولان مجدد کرونا

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه مصوب شده بود در این چند روز تعطیلات، فروشگاه های عظیم هیچ فروشی نداشته باشند؛ اما در بعضی از شهر های مازندران این مصوبه رعایت نشد و ازدحام جمعیت در فروشگاه ها ادامه داشت.

به گفته فرمانده پلیس راه مازندران متاسفانه مسافران هیچ اعتنایی به توصیه های مسئولان بهداشتی ندارند و به سهولت در پارک ها، تفرجگاه ها و سطح شهر ها تردد دارند.

بر اساس گزارش پلیس راه مازندران تا دیروز ترافیک در ورودی محور های کندوان، ابتدای جاده چالوس، محور هراز، شهر آمل، نور، نوشهر و تنکابن و رامسر بسیار شدید بوده است این در حالیست که مازندران در شرایط بحرانی کرونا به سر می برد.

بنا به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه در خصوص آرین شرایط بیماران کرونایی در مازندران اظهار کرد: ظرف 24 ساعت گذشته تعداد 81 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی اضافه نمود: ظرف همین مدت تعداد 119 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل فرایند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون 549نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، گفت: از این تعداد 172نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

موسوی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام گرفته افزایش میزان مسافرت ها و تجمعات ونیز بی توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی رابطه مستقیمی با افزایش بیماری کووید 19 داشته است، توضیح داد: ین افزایش دربیماران سرپایی با فاصله یک هفته، بیماران بستری شده پس از 2 تا 3 هفته و بیماران بدحال در هفته چهارم، خودرا نشان داده که یک نگرانی و تهدید جدی برای مردم استان محسوب می گردد.

آخرین شرایط بیماران کرونایی در بابل

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر 179 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری هستند.

بر مبنای همین گزارش در 24 ساعت گذشته 27بیمارجدید بستری و 46 بیمار هم ترخیص شدند؛ 42 بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

728 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1183

به "افزایش سفر به مازندران و جولان مجدد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سفر به مازندران و جولان مجدد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید