امارات 100 محموله سلاح برای نیروهای حفتر ارسال کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، نیروهای دولت وفاق ملی می گویند که امارات از زمان اعلام آتش بس در تاریخ 12 ژانویه (22 دی) تا کنون 100 محموله سلاح برای نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر ارسال کرده است.

امارات 100 محموله سلاح برای نیروهای حفتر ارسال کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای دولت وفاق ملی (غرب لیبی) گفت که از زمان اعلام آتش بس در روز 12 ژانویه (22 دی) 100 پرواز از پایگاه نظامی امارات به لیبی اجرا شده که حامل سلاح برای نیروهای حفتر بوده است.

مرکز اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی در بیانیه ای گفت که طی 43 روز گذشته از طریق این 100 پرواز ، 6200 تُن سلاح از امارات به دست حفتر رسیده است.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، این پروازها از پایگاه هوایی سویحان امارات و پایگاه هوایی اماراتی عصب در اریتره اجرا شده است.

ارسال این سلاح ها به نیروهای حفتر در حالی است که طبق قطعنامه شماره 1970 شورای امنیت سازمان ملل (صادره در مارس 2011)، صادرات سلاح به لیبی ممنوع است.

شورای امنیت سازمان ملل از سال 2011 به دنبال انقلاب در لیبی علیه رژیم معمر القذافی، طی قطعنامه ای صادرات سلاح به لیبی را ممنوع گفت اما از چند سال پیش تعدادی از کشورها این قطعنامه را نقض می کنند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس کنندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از بیش از ده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 829

به "امارات 100 محموله سلاح برای نیروهای حفتر ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات 100 محموله سلاح برای نیروهای حفتر ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید