امرالله صالح: چین به دلیل جاسوسی در افغانستان عذرخواهی کند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معاون اول رئیس جمهور افغانستان به دولت چین گفته که اگر پکن به دلیل جاسوسی در این کشور عذرخواهی نکند دادرسی علیه 10 جاسوس بازداشت شده چینی ادامه خواهد یافت.

امرالله صالح: چین به دلیل جاسوسی در افغانستان عذرخواهی کند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اداره امنیت ملی افغانستان 10 تبعه چینی را به اتهام جاسوسی در افغانستان بازداشت نموده است که براساس گزارش ها با اداره اطلاعات و امنیت ملی چین در ارتباط بودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اُ.پی ایندیا نوشت که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در جریان این بازداشت قرار گرفته و به امرالله صالح معاون اول خویش و رئیس سابق امنیت ملی افغانستان دستور داده تا سرپرستی تحقیقات را به عهده داشته باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گزارش می افزاید که صالح در ملاقات با وانگ یو فرستاده چین در کابل گفت: اگر پکن ضمن عذرخواهی رسمی بپذیرد که با این اقدام هنجارهای بین المللی را نقض نموده است دولت افغانستان می تواند جاسوسان چینی را مورد عفو قرار دهد اما در غیر اینصورت، دولت افغانستان دادرسی علیه 10 جاسوس چینی را ادامه خواهد داد.

پیش از این دی ان ای ایندیا با انتشار خبر بازداشت جاسوسان چینی، اعلام نموده بود که این افراد برای ردیابی و نظارت بر اویغورهای فراری اطلاعاتی را به دولت چین گزارش می دادند.

این رسانه هندی همچنین مدعی شده بود که سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی اسآی) رابط جاسوس های چینی با بعضی شبکه ها از جمله حقانی بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1406

به "امرالله صالح: چین به دلیل جاسوسی در افغانستان عذرخواهی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امرالله صالح: چین به دلیل جاسوسی در افغانستان عذرخواهی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید