انتقاد تند سرمربی سابق از عملکرد فدراسیون اسکی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سرمربی سابق تیم ملی اسکی آلپاین مردان عملکرد ضعیف تیم های ملی زنان و مردان ایران در مسابقات جهانی سوئد را نتیجه عملکرد ضعیف فدراسیون دانست و خواهان ورود وزارت ورزش و جوانان به این مساله شد.

انتقاد تند سرمربی سابق از عملکرد فدراسیون اسکی

به گزارش خبرنگاران، تیم های ملی اسکی آلپاین زنان و مردان ایران به مسابقات جهانی این رشته در سوئد اعزام شدند و در دو بخش مارپیچ کوچک و بزرگ با دیگر اسکی بازان مسابقه دادند. در همین زمینه گفت وگویی داشتیم با علیداد ساوه شمشکی سرمربی سابق تیم های ملی اسکی آلپاین مردان تا عملکرد ضعیف اسکی بازان در مسابقات جهانی آلپاین را مورد آنالیز قرار دهیم. او در این باره به خبرنگاران گفت: همه ملی پوشان به اندازه مسابقات جهانی سال 2013 که بیست و پنجم شدیم، کوشش کردند اما در مسابقات 2019 شصت و یکم شدیم. اسکی بازان اندازه همان سال کوشش کردند اما این نتایج نشان می دهد که فدراسیون خیلی ضعیف تر از گذشته شده است.

او در این مورد اضافه نمود: رئیس فدراسیون اسکی ایران در سال 2014 عوض شد و آقای طالبی به مدت دو سال مسئولیت این فدراسیون را برعهده گرفت اما به خاطر عملکرد ضعیفش همه پیشکسوتان، سرمربیان و اعضای تیم دست به دست هم دادند و عوضش کردند. سپس انتخابات برگزار و آقای عبدی افتخاری به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. از آنجایی که افتخاری کار ورزشی انجام داده بود فکر می کردند بهتر از رئیس قبلی عمل می نماید، اما تمام زیرمجموعه هایش ضعیف تر شدند.

ساوه شمشکی به ضعیف شدن کمیته های فدراسیون اسکی اشاره نمود و گفت: همه کمیته های مربوط به آلپاین عوض شدند. این مساله خیلی تأثیر گذار است. کمیته آلپاین و استعدادیابی بر پیشرفت تأثیر دارد. به غیر از سرمربی تیم آلپاین مردان بقیه مسئولان آلپاین ضعیف ترین آدم های اسکی هستند. پوریا ساوه شمشکی که در مارپیچ بزرگ سال 2013 بیست و ششم شده بود سال جاری در صندلی شصت و یکم نهاده شد. کوشش این اسکی باز همان است اما نتیجه فرق می نماید. کمیته های هر فدراسیون را دبیر فدراسیون پیشنهاد می دهد و رئیس حکمشان را می زند. دبیر که خودش کمی اسکی بلد است، ضعیف ترین آدم های اسکی را هم معرفی کرد.

او در این مورد اضافه نمود: فدراسیون خیلی ضعیف عمل می نماید. اردوهای تدارکاتی برون مرزی تیم کنسل شده است حتی مهر ماه که در باشگاه انقلاب اردوی بدنسازی داشتیم غذای تیم را با ظرف یک بار مصرف کنار زمین می آوردند و اینگونه نبود که آنها را به سالن ببرند و در ظرف بهتری غذا بدهند. به جز مربی آلپاین مردان و اسکی بازان، همه چیز کمتر و ضعیف تر شده است.

ساوه شمشکی در خصوص عملکرد تیم زنان در مسابقات جهانی سوئد گفت: خانم ها خیلی ضعیف تر از مردان کار کردند چون کادرشان خیلی ضعیف است. سیاست وزارت ورزش می گوید که فدراسیون ها برای تیم زنان باید مربی خانم انتخاب نمایند. در حالی که می توانند سرمربی خارجی بیاوردند، اما کسی را انتخاب کردند که خیلی ضعیف است و وقتی خودش در تیم بازی می کرد اصلاً نتوانست جزو چهار نفر اول باشد. الان فردی مربی میترا و مرجان کلهر است که از نظر فنی یک بار هم نتوانسته آنها را شکست دهد. فقط یک دوره مربیگری دیده اما تا الان چکار نموده و نتیجه چیست؟

ساوه شمشکی در انتها این گفت وگو خواهان ورود وزارت ورزش و جوانان به عملکرد و نتایج ضعیف فدراسیون اسکی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 154

به "انتقاد تند سرمربی سابق از عملکرد فدراسیون اسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند سرمربی سابق از عملکرد فدراسیون اسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید