انتقاد نخست وزیر یونان از عملکرد ترکیه در مقابله با بحران مهاجرت

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، نخست وزیر یونان از ترکیه به خاطر ممانعت از گسترش ماموریت ناتو در دریای اژه برای مقابله با بحران مهاجرت انتقاد کرد.

انتقاد نخست وزیر یونان از عملکرد ترکیه در مقابله با بحران مهاجرت

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان تاکید نمود: ترکیه مانع از گسترش فعالیت های نیروهای ناتو در دریای اژه در طول مرزهای دو کشور شده است. این بخشی از کوشش ناتو برای مقابله با بحران مهاجرت به اروپا بوده است.

ناتو کشتی های خود را در شمال دریای اژه مستقر نموده است تا به مقابله با قاچاقچیان انسان که مهاجران را از ترکیه به جزایر یونان منتقل می نمایند، یاری نماید. ناتو کشتی های خود را در جنوب دریای اژه مستقر ننموده و یونان معتقد است که این اقدام به خاطر مخالفت های ترکیه بوده است.

سیپراس پس از ملاقات و مصاحبه با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در این باره گفت: متاسفانه من بر این باورم که ما هنوز راه طولانی و مهمی در زمینه فعالیت ناتو و موثر بودن این فعالیت در دریای اژه داریم.

بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد نمود و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون احتیاج به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا فرانتکس، بیش از 1.83 میلیون مهاجر در سال 2015 میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند.

این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 973

به "انتقاد نخست وزیر یونان از عملکرد ترکیه در مقابله با بحران مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نخست وزیر یونان از عملکرد ترکیه در مقابله با بحران مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید