بازداشت 3 نفر در پرونده سقوط مرگبار تله کابین در ایتالیا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سه روز پس از سقوط فاجعه بار تله کابین در یک استراحتگاه ساحلی واقع در شمال ایتالیا که جان 14 نفر از جمله یک ایرانی را گرفت تحقیقات همچنان برای روشن شدن علت اصلی این حادثه و نقش خطای انسانی در آن ادامه دارد.

بازداشت 3 نفر در پرونده سقوط مرگبار تله کابین در ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش یورونیوز؛ رسانه های ایتالیایی روز ساعات انتهای شامگاه سه شنبه از دستگیری و بازداشت سه نفر در این ارتباط خبر دادند که یکی از آنها مالک تله کابین و دو دیگر مسئولان اجرایی آن هستند.

بعضی منابع خبری در ایتالیا وقوع این حادثه را به دلایل مالی ربط داده و بعضی دیگر از خطای انسانی سخن به میان آورده اند.

اولیپیا بوسی، دادستان منطقه وربنیا که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد در انتها بازپرسی ها تاکید نمود که حادثه به علت سیستم ترمز اضطراری تله کابین روی داده که بنا به آنالیز های به عمل آمده به صورت داوطلبانه غیرفعال شده است.

وی در این خصوص توضیح داد: در واقع این یک انتخاب آگاهانه بوده که به دلایل مالی دستور آن صادر شده بود. تله کابین می بایست در ایستگاه متوقف می شد.

به عبارت دیگر، تله کابین حادثه دیده که از بیست و ششم ماه جاری میلادی فعالیت خود را از سرگرفته بود از تاریخ یاد شده به بعد بدون ترمز مورد استفاده قرار گرفته است.

دادستان بوسی در ادامه یادآور شد: در سیستم تله کابین به وضوح علائمی دال بر وجود اشکالات فنی مشاهده شده بود که این مسئله احتیاج به آنالیز فوری و تعمیرات اساسی را ضروری نموده بود.

طبق آنالیز های به عمل آمده تله کابین در زمان فاجعه با شتاب 100 کیلومتر بر ساعت و از ارتفاع 54 متری پرتاب شده و یکصد متر مانده تا ایستگاه نهایی به ناگهان سقوط کرد و به درون جنگل افتاد.

به نوشته نشریه لا رپوبلیکا، سه متهم این پرونده علاوه بر قتل غیر عمد، طبق ماده 437 قوانین کیفری ایتالیا به حذف داوطلبانه تدابیر احتیاطی در برابر حوادث که در صورت بروز فاجعه مجازات آن تشدید هم می گردد، متهم هستند.

منابع آگاه در ایتالیا تخمین زده اند که در صورت اثبات اتهام های وارده، مجازات های زندان تا 10 سال در انتظار افراد مظنون در این پرونده خواهد بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1706

به "بازداشت 3 نفر در پرونده سقوط مرگبار تله کابین در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 3 نفر در پرونده سقوط مرگبار تله کابین در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید