بررسی آخرین اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با سیلاب شهرستان آبادان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، فرماندار ویژه آبادان بر لزوم هماهنگی حداکثری تمامی دستگاه های خدمات رسان در جهت آمادگی مواجهه احتمالی با هرگونه سیلاب تاکید کرد.

بررسی آخرین اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با سیلاب شهرستان آبادان

به گزارش خبرنگار از ،موسوی فرماندار ویژه آبادان در نشست بررسی آخرین اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با سیلاب های احتمالی پاییز و زمستان ستاد بحران شهرستان آبادان بر لزوم هماهنگی حداکثری تمامی دستگاه های خدمات رسان در جهت آمادگی مواجهه احتمالی با هرگونه سیلاب گفت: در این خصوص باید اقدامات ما به صورتی باشد که کمترین غافلگیری را در مواجهه با بارندگی های احتمالی فصل پاییز و زمستان در سطح شهرستان داشته باشیم.

او ادامه داد: آنچه لازمه این کار است باید انجام گردد تا در هنگام بارندگی کمترین غافلگیری را داشته باشیم، باید از ظرفیت تمامی دستگاه ها و نهادهای خدماتی در این خصوص استفاده کنیم.

فرماندار ویژه آبادان گفت:با توجه به اینکه آبادان ارتفاع کمی از سطح دریا دارد شاید کوچک ترین بارندگی ها برای ما مشکل ساز باشد.

موسوی تاکید کرد: همچنین در اطراف آبادان با توجه به ساخت و سازهایی چون تعاونی های مسکن مهر باعث شده است مسائل دو چندان گردد و امیدواریم که در این خصوص مسائل به صورت جدی دنبال گردد تا مسائل مسکن های مهر نیز از نظر شبکه های فاضلاب و دفع آب های سطحی رفع معضل گردد.

او در خصوص شرایط کانال های مربوط به پتروشیمی و پالایشگاه شرح داد: ظرف یک هفته هم پالایشگاه و هم پتروشیمی آبادان می بایست تمام کانال های مربوطه خود را سر و سامان و نی زدایی کنند و گزارش مربوطه این اقدام باید به دست ستاد مدیریت بحران نیز برسد.

شایان ذکر است در این نشست مواردی چون لزوم تکمیل عملیات لایروبی انهار و کانال ها، تعمیر و بازسازی سیل بندها، تدارک پمپ های مکنده، تسریع در بازسازی کانال های معدوم شده، ساماندهی راستا ارتباطی بین کانال های تخلیه آب های سطحی و تکمیل ایستگاه های پمپاژ در دستور کار قرار گرفت که مورد بررسی، مصاحبه و تصمیم گیری واقع شد.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1227

به "بررسی آخرین اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با سیلاب شهرستان آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی آخرین اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با سیلاب شهرستان آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید