آنالیز اوضاع فاجعه بار یمن در ملاقات نماینده یمنی با سفیر اتحادیه اروپا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات این کشور در ملاقات با سفیر اتحادیه اروپا، اوضاع بد انسانی و مسائل سیاسی و مالی یمن را آنالیز کرد.

آنالیز اوضاع فاجعه بار یمن در ملاقات نماینده یمنی با سفیر اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد عبدالسلام، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات این کشور با سفیر اتحادیه اروپا در یمن و معاون او ملاقات و گفت وگو کرد.

او پنج شنبه در حساب توییتری خود نوشت که طی این ملاقات شرایط انسانی فاجعه بار یمن را که نتیجه حملات و محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی و شیوع بیماری کووید 19 است، با سفیر اتحادیه اروپا به بحث و آنالیز گذاشته است.

محمد عبدالسلام همچنین نوشت که در ملاقات با این مقام اروپایی، در خصوص پرونده سیاسی و مالی یمن و امکان ایفای نقش مثبت از سوی اتحادیه اروپا در این پرونده ها گفت وگو نموده است.

بیش از پنج سال از لشکرکشی ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن می گذرد. در این مدت، یمن در محاصره زمینی، دریایی و هوایی این ائتلاف بوده و شدیدترین حملات هوایی را به خود دیده است.

در کنار پیامدهای ناگوار جنگ سعودی و اماراتی علیه یمن، شروع فراگیری ویروس کرونا در این کشور، به بزرگترین چالش مقامات یمنی تبدیل شده است؛ چرا که زیرساخت های بیمارستانی و بهداشتی نابود شده و یا از کار افتاده و جنگ، محاصره و نبود منابع طبیعی آن چنانی، رمقی برای یمن جهت مقابله با کرونا نگذاشته است.

سازمان جهانی بهداشت دیروز چهارشنبه هشدار داد کرونا در یمن همه گیر خواهد شد. بعد از گذشت یک ماه از ثبت موارد ابتلا به کرونا در استان حضرموت (بزرگترین استان یمن از حیث مساحت)، طی دیروز و پریروز نیز ابتلا به این ویروس در شهر صنعاء (پایتخت یمن در دست دولت نجات ملی) و شهر عدن (پایتخت موقت، واقع در جنوب غربی) ثبت شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1008

به "آنالیز اوضاع فاجعه بار یمن در ملاقات نماینده یمنی با سفیر اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز اوضاع فاجعه بار یمن در ملاقات نماینده یمنی با سفیر اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید