برنامه های علمی و عملیاتی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت دارم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، رضا رحمانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص آنالیز صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه در حال حاضر بیش از 30 درصد اقتصاد، 33 درصد اشتغال کل و 64 درصد اشتغال مولد اقتصاد را مدیریت می نماید.

برنامه های علمی و عملیاتی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت دارم

وی با اشاره به فعالیت 85 هزار واحد صنعتی، 3 هزار واحد صنفی و 10 هزار معدن در کشور، به نقش این وزارتخانه در زندگی مردم گفت: به گفته رهبر انقلاب راه چاره توجه به معیشت مردم و اقتصاد کشور توجه به فراوری است که در این زمینه اگر از مجلس رای اعتماد کسب کنم برنامه های خوبی داریم و خبرهای خوشی خواهیم داشت.

رحمانی با اشاره به پیگیری برنامه های بالادستی اضافه کرد: بنده 57 برنامه عملیاتی در حوزه صنعت، 40 برنامه در حوزه معدن و 29 برنامه راهبری در حوزه معدن دارم اضافه کرد: 34 ماه از عمر این دولت مانده و برای این دوره برنامه های علمی و عملیاتی متناسب با دوره تحریم منطبق با اصول اقتصاد مقاومتی داریم و با اصول و برنامه های محوری این وزارتخانه را مدیریت می کنیم.

وی با بیان اینکه فراوری و تثبیت اشتغال، صادرات، معدن و بازرگانی چهار محور اجرای برنامه های من در وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: مهمترین اولویت من فراوری و تثبیت اشتغال است. بنده اتاق بحران را با استفاده از توان مردم، بخش خصوصی، مجلس و ظرفیت های دولت به اتاق پیشگیری و درمان تبدیل می کنیم.

رحمانی اضافه کرد: در حوزه تثبیت اشتغال برنامه های مختلفی برای بازسازی و نوسازی صنایع و صنوف فراوریی داریم تا با یک برنامه مدون تری ادامه خواهیم داد؛ حتما باید نوسازی را جدی گبیریم و این موضوع جزو پروژه های ویژه ما خواهد بود.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در 10 سال آینده نوسازی 40 هزار واگن در دستور کار است؛ همچنین طی 3 سال آینده 202 هزار کامیون، کامیونت، کشنده و ون نوسازی می گردد که فعالیت کارخانجات را در پی دارد.

وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه واحدهای فراوریی حساس را حتما یپیگری می کنیم گفت: در حوزه تامین مالی نیز امروز نقدینگی فراوری بیش از ماه ها و سال های گذشته شده است.

رحمانی با تاکید بر اینکه یقینا برای حوزه های پتروشیمی و لوازم خانگی و سایر موارد برنامه های جداگانه داریم گفت: در صنعت خوردوسازی نیز برنامه هایی برای تحول این صنعت داریم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه بازرگانی نیز مدیریت شرایط تحریم و رصد مستمر آثار تحریم در دستور کار قرار گرفته است که در وزارتخانه ستاد عملیاتی در این زمینه ایجاد خواهیم کرد تا از فرصت های شرایط جدید در این زمینه استفاده کنیم.

رحمانی اضافه کرد: در حوزه تامین کالاهای اساسی و ذخیره سازی کالاها نیز برنامه هایی داریم و با همکاری وزارت جهاد کشاوری در تامین کالاهای اساسی باید مشارکت داشته باشیم. همچنین از ظرفیت اصناف، اتحادیه ها و تشکل ها نیز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه ویژه زنجیره تامین و لجستیک کشور برای اولین بار طراحی شده است اضافه کرد: همچنین برنامه خوبی برای تدوین داشبورد فراوری و بازرگانی کشور داریم تا با ابزارهای جدید وضعیت را چه در حوزه فراوری و چه در حوزه نظارت کنترل کنیم.رحمانی در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین با بیان اینکه کشورهای همسایه ما 500 میلیارد دلار واردات دارند، گفت: سهم ما زیر پنج درصد است، اگر آن را به 10 درصد برسانیم، به 50 میلیارد دلار می رسد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از آنجایی که هر 50 میلیون دلار، یک و نیم میلیون شغل ایجاد می نماید، می بینیم که افزایش صادرات ما به کشورهای منطقه، ظرفیت اشتغال بسیار بالایی به وجود خواهد آورد که حتی کوله بران و ته لنجی ها هم از این ظرفیت برخوردار می شوند.

وی یادآور شد: در حوزه مبارزه با فساد نیز همانطور که خودم پاکدستانه زندگی نموده ام، در حوزه کاری ام هم فساد خصوصاً فساد سازمان یافته معنا ندارد.

رحمانی درباره حمایت از استان ها گفت: در این خصوص از مجلس یاری می گیرم. همچنین سفرهای استانی را به صورت هدفمند پیگیری خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 81

به "برنامه های علمی و عملیاتی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های علمی و عملیاتی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید