برگزاری نشست هماهنگی المپیاد ورزشی دانشجویان با حضور معاون وزیر

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، مجتبی صدیقی در نشست هماهنگی برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان که با حضور رئیس دانشگاه گیلان در محل این سازمان برگزار گردید گفت: تقویت شور و نشاط دانشجویی و شناسایی استعدادهای برتر ورزشی در میان دانشجویان از موضوعات مهم و پراهمیت برای مسئولان آموزش عالی است و به همین دلیل وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان ضمن مساعدت حداکثری به دانشگاه گیلان به عنوان میزبان این المپیاد، از همه دستگاه های مرتبط ورزش در کشور و همه بخش های آموزش عالی و میزبانان قبلی المپیاد انتظار دارد به برگزاری این رویداد ملی اهتمام جدی داشته باشند.

برگزاری نشست هماهنگی المپیاد ورزشی دانشجویان با حضور معاون وزیر

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

وی با قدردانی از دانشگاه گیلان برای برنامه ریزی مستمر و کوشش برای آماده سازی مقدمات برگزاری باشکوه پانزدهمین المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان تاکید نمود: استفاده از تجربه دانشگاه های فردوسی و شیراز که میزبان دوره های قبلی این المپیاد بودند هم به برگزاری بهتر المپیاد یاری می نماید و هم به اتخاذ روش های کم هزینه و با صرفه یاری می نماید.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید نمود: برگزاری افتتاحیه مناسب با رعایت صرفه جویی این رویداد ورزشی و انعکاس آن در رسانه های جمعی می تواند علاقمندی دانشجویان را به ورزش حرفه ای بیشتر کند و زمینه داوطلبی سایر دانشگاه ها را برای مشارکت در برگزاری اینگونه رویدادها بیشتر کند.

صدیقی گفت: در فرایند برگزاری المپیاد از ظرفیت های دانشجویی به ویژه نیروهای داوطلب برای امور اجرایی استفاده شود تا زمینه تربیت و آموزش نسل آینده مدیریت ورزشی فراهم شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به محدودیت های اقتصادی و ضرورت استفاده از توان بخش خصوص گفت: مسئولان برگزاری المپیاد به جذب حامیان اقتصادی برای تامین بخشی از هزینه ها این رویدا بزرگ ورزشی اقدام نمایند.

صدیقی همچنین با اشاره به رویداد بزرگ المپیاد ورزشی دانشجویان به میزبانی دانشگاه گیلان در تابستان سال آینده گفت: برگزاری این المپیاد در راستای تقویت شور و نشاط دانشگاه ها در شرایط کنونی جامعه یک اولویت است بنابراین همکاری و هم افزایی دانشگاه های کشور بویژه دانشگاه های همجوار با دانشگاه گیلان یک ضرورت است.

رئیس دانشگاه گیلان: نگاه دانشگاه گیلان به رویداد المپیاد یک نگاه فرهنگی است

احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در آیین انعقاد تفاهم نامه برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان گفت: نگاه دانشگاه گیلان به رویداد المپیاد یک نگاه فرهنگی است و آن را بستری برای تقویت کار تیمی ، همکاری و رقابت سالم در بین دانشجویان می داند.

وی اضافه کرد: فرآیند اجرایی المپیاد ورزش قهرمانی از مدتها پیش در دانشگاه گیلان آغاز شده است و استانداری گیلان به تمام ادارات این استان زمینه های همکاری در برگزاری آن را ابلاغ نموده است.

رضی تاکید نمود: دانشگاه گیلان برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان را یک فرصت مغتنم برای ایجاد زیرساخت های ورزشی پایدار در سطح این استان می داند و به همین دلیل تاسیس دهکده ورزشی در جوار دانشگاه گیلان مورد تصویب مقامات استانی نهاده شد و بعضی امور اجرایی آن نیز آغاز شد.

علیزاده: ضرورت حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از المپیاد دانشجویان

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، علیزاده مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان نیز در این نشست به اشاره به پیش بینی افزایش جمعیت شرکت نماینده نسبت به المپیاد قبلی، خواستار مشارکت و حمایت وزارت ورزش و امور جوانان و کمیته ملی المپیک از این رویداد مهم و کلان ورزشی شد.

وی با اشاره به اقدامات اجرا شده در دانشگاه گیلان برای برگزاری این المپیاد، بر حمایت جدی وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان برای برگزاری باشکوه آن اطلاع داد و گفت: بخش عمده پرداخت های اقتصادی به دانشگاه گیلان را قبل از انتها سال انجام می دهیم تا این دانشگاه بدون دغدغه اقتصادی کارهای اجرایی را پیش ببرد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان پیشنهاد کرد همانند رویدادهای فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی(فیزو) در هنگام برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان سمپوزیوم علمی این رویداد با شرکت محققان ورزشی، سرپرستان تیم ها و اعضای فنی برگزار شود که در این راستا پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی می تواند یاری کند.

درادامه این نشست دمیرچی دبیرکل پانزدهمین المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان گزارشی از اقدامات اجرا شده در راستای برگزاری این رویداد ملی را تشریح کرد و مشخص ساختار اجرایی برگزاری المپیاد براساس ساختار ابلاغی وزارت علوم، طراحی سامانه ثبت نام، برگزاری تعدادی از مسابقات ورزشی ملی در راستای ارزیابی امکانات و رونمایی از نماد تصویری المپیاد را از جمله اقدامات شاخص در این راستا نام برد.

به گزارش خبرنگاران، پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان تیر و مرداد سال آینده در 14 رشته ورزشی در بخش دختران و 18 رشته ورزشی در بخش پسران به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 721

به "برگزاری نشست هماهنگی المپیاد ورزشی دانشجویان با حضور معاون وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست هماهنگی المپیاد ورزشی دانشجویان با حضور معاون وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید