بیمارستان الزهرا ریفرال کرونا می گردد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران/اصفهان مدیر درمان بیمارستان الزهرا اصفهان در بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از این بیمارستان، از تبدیل بیمارستان الزهرا به ریفرال کرونا در آینده نزدیک اطلاع داد.

بیمارستان الزهرا ریفرال کرونا می گردد

سعید عباسی در این بازدید که عصر امروز (یکشنه-28 تیرماه) انجام شد، اظهار کرد: برای خدمات دهی به بیماران کرونا 60 تخت معمولی و 30 تخت ویژه درنظر گرفته ایم که هم اکنون 40 تخت معمولی و 26 تخت ویژه تکمیل است.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان هنوز ریفرال کرونا نیست، اضافه نمود: برخی بیماران برای بیماری های دیگر مراجعه می نمایند و بعد معین می گردد کرونا دارند و به بیمارستان های دیگر ارجاع نمی دهیم و فرایند درمان این بیماران همین جا دنبال می گردد.

عباسی با اعلام اینکه از ماه بعد آغاز به پذیرش بیماران کرونا نموده و ریفرال خواهیم شد، گفت: چون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درحال پیش بینی تخت برای ماه های آینده است.

مدیر درمان بیمارستان الزهرا با بیان اینکه 700 تخت می توانیم برای بیماران کرونا پیش بینی کنیم، گفت: سازمان بهداشت جهانی پیش بینی نموده افزایش بیماری را داشته باشیم و ما باید آماده باشیم.

وی اظهار کرد: درحال حاضر تجهیزات کافی داریم و مشکل اصلی خستگی کادر درمان است، به علاوه احتیاج به اتاق فشار منفی داریم.

وی یادآور شد: 4 اتاق کامل در هر بخش داریم که قابلیت تبدیل به اتاق فشار منفی دارد و برنامه بیمارستان تبدیل این اتاق ها است ولی هیچ وقت منابع لازم برای این کار را نداشته ایم.

عباسی با اعلام اینکه از ابتدای اسفند تا الان 1119 بیمار کرونا در این بیمارستان پذیرش شده اند، گفت: 419 بیمار زن و 700 بیمار مرد بودند.

وی ادامه داد: از این تعداد 245 بیمار مثبت قطعی و 504 منفی بودند، همچنین 202 فوتی داشتیم، البته یکسری از بیماران را به بیمارستان های دیگر ارجاع دادیم که شرایط آنها را نداریم.

مدیر درمان بیمارستان الزهرا میانگین سنی مبتلایان در این بیمارستان را 56 سال اعلام نمود و اضافه نمود: 117 نفر از کارکنان مبتلا شدند که فقط یک نفر به آی سی یو رفت.

همچنین پیش از این بازدید، کریستوفر هلمن به بیمارستان خورشید رفت و از بخش های مختلف این بیمارستان ریفرال کرونا بازدید کرد.

دکتر رامین سامی در این بازدید، اظهار کرد: بیمارستان خورشید هم اکنون ریفرال کرونا است، اما قبل از کرونا بیمارستان جنرال بودیم.

وی با بیان اینکه در ابتدا شرایط سختی داشتیم ولی الان دانش ما بهتر شده است، اضافه نمود: این بیمارستان 3 ساختمان دارد که ساختمان نور و علی اصغر بسیار قدیمی و مربوط به حدود صد سال قبل هستند ولی ساختمان خورشید مربوط به سی سال قبل است.

سامی با بیان اینکه مشکل خاصی از نظر تجهیزات نداریم ولی پرستاران و کادر ما بسیار خسته اند و این مهمترین مشکل ما است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصمیم گرفت در یک مقطع زمانی بیمارستان ما را از ریفرال تغییر دهد ولی تغییر پرستاران و کادر انجام نشد چون ایده خوبی نبود و مشکلاتی به وجود می آورد.

وی با تاکید براینکه فکر می کنم در آینده برای تجهیزات مشکل داشته باشیم ولی تا الان مسئله ای نداشته ایم، توضیح داد: ما دستورالعمل چین را دنبال نکردیم و در پیک کرونا بیماران غیر بدحال را در منزل مدیریت و توصیه کردیم در منزل قرنطینه شوند.

مدیر بیمارستان خورشید همچنین با اشاره به اینکه مردم اصفهان دستورالعمل ها را رعایت نموده و بسیاری ماسک می زنند که باعث کاهش تعداد بیماران شده است، اظهار امیدواری کرد که آینده شرایط بهتر گردد.

وی با بیان اینکه ما زمان بدی در اصفهان پشت سر گذاشتیم و هر روز حدود هزار و چهارصد بیمار داشتیم، گفت: 190 بیمار در بیمارستان خورشید داشتیم اما از زمانی که دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های ریفرال دیگری معین کرد حجم بیماران ما کمتر شد.

سامی تعداد بستری های کرونا در این بیمارستان را در بهمن 4 نفر، اسفند 761 و خرداد 456 اعلام نمود و گفت: جمعا 2 هزار و 438 بیمار بستری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در اسفند 30 فوتی، فروردین 53 فوتی و خرداد 41 فوتی بر اثر ابتلا به کووید19 داشتیم، اضافه نمود: در مجموع 204 فوتی داشتیم و در سن زیر 30 سال هیچ فوتی نداشتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1118

به "بیمارستان الزهرا ریفرال کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان الزهرا ریفرال کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید