اقامت توریستی ترکیه: ترکیه خطاب به آمریکا: جنگنده ندهید تا از روسیه بخریم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ایرنا نوشت: خبرگزاری اسپوتنیک از تصمیم دولت ترکیه برای خرید جنگنده های سوخو-35 و سوخو-57 روسیه در صورت عدم فروش جنگنده های اف-16 از سوی دولت واشنگتن اطلاع داد.

اقامت توریستی ترکیه: ترکیه خطاب به آمریکا: جنگنده ندهید تا از روسیه بخریم

بهترین تجربه سفر را با اقامت توریستی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اسماعیل دمیر رئیس صنایع دفاعی ترکیه امروز گفت ترکیه در صورت توقف فروش جنگنده های اف-16(F-16) از سوی آمریکا، می تواند جنگنده های سوخو-57 و سوخو-35 روسیه را خریداری کند.

دمیر تاکید نمود: اگر فرآیند خرید و ارتقا جنگنده های اف-16 نتیجه ای نداشته باشد، ترکیه بدون جایگزین باقی نمی ماند و در صورت لزوم، موضوع خرید سوخو-35 و سوخو-57 را از روسیه می توان در هر زمان از سر گرفت. دمیر که اظهاراتش از تلویزیون ترکیه پخش می شد، گفت: صنعت دفاعی ما هرکاری برای اطمینان از تامین امنیت کشور انجام می دهد و اگر به چیز اضافی احتیاج باشد، ما همواره می توانیم راهی برای آن پیدا کنیم.

این اظهارات پس از آن انجام شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه گفت واشنگتن از آنکارا خواسته به جای جنگنده های اف-35، خرید جنگنده های اف-16 را در برنامه قرار دهد.

هفته گذشته دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام نمود آنکارا پس از کنار گذاشته شدن از برنامه جنگنده های تهاجمی مشترک، اف-16 بیشتری را به ناوگان هوایی خود به جای نسل پیشرفته تر آن یعنی سری اف-35 اضافه می نماید.

اختلاف میان آمریکا و ترکیه که منجر به حذف آنکارا از این پروژه شد، پس از تصمیم دولت ترکیه برای خرید سامانه های دفاع هوایی اس -400 ساخت روسیه شروع شد. واشنگتن در واکنش به این اقدام دولت آنکارا، فروش جت های اف-35 به ترکیه را به علت آنچه ادعای افشای اسرار نظامی به روسیه خواند، لغو کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1855

به "اقامت توریستی ترکیه: ترکیه خطاب به آمریکا: جنگنده ندهید تا از روسیه بخریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت توریستی ترکیه: ترکیه خطاب به آمریکا: جنگنده ندهید تا از روسیه بخریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید