تست بالینی داروهای ایرانی کرونا شروع شد ، ایران داروی ضد کرونا ساخته است؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، عضو کمیته علمی کووید 19 با بیان اینکه داروهای مرتبط با کرونا تاییدیه های کمیته اخلاق وزارت بهداشت را دریافت نموده اند، گفت: تست های بالینی آنها شروع شده و دو هفته دیگر جواب آنها تعیین می گردد.

تست بالینی داروهای ایرانی کرونا شروع شد ، ایران داروی ضد کرونا ساخته است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور، ستاد توسعه زیست فناوری با همکاری سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت فراخوانی را منتشر کرد که اگر شرکت دانش بنیانی امکان فراوری دارو یا کیت دارند خود را معرفی نمایند تا بتوان با حمایت این دو نهاد، احتیاج کشور را در زمینه تشخیص سریع ویروس کرونا و درمان این بیماری رفع کرد.

دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همین رابطه در مصاحبه با خبرنگار مهر آخرین شرایط فراوریات شرکت های دانش بنیان را در زمینه دارو تشریح کرد و گفت: دو شرکت، فراوری دو داروی گیاهی درمان کرونا را در پیش گرفته اند که برای درمان مبتلایان به کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: همچنین دو شرکت دیگر در زمینه فراوری دو داروی دیگر فعالیت می نمایند که برای افراد دارای علائم کرونا مورد استفاده قرار می گیرد تا حلق و بینی را عاری از هر گونه ویروس کند.

عضو کمیته علمی کووید 19 اظهار داشت: قرار شد این داروها منوط به تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به سمت تست های بالینی و فراوری انبوه بفرایند.

قانعی خاطر نشان کرد: این داروها اکنون تاییدیه کمیته اخلاق وزارت بهداشت را دریافت نموده اند و شروع تست های بالینی از پنجشنبه پانزدهم اسفند شروع شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه این تست های بالینی تا دو هفته دیگر ادامه دارد، اعلام کرد: اگر این تست ها جواب داد، شرکت ها به سمت فراوری انبوه می فرایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 866

به "تست بالینی داروهای ایرانی کرونا شروع شد ، ایران داروی ضد کرونا ساخته است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست بالینی داروهای ایرانی کرونا شروع شد ، ایران داروی ضد کرونا ساخته است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید