تصویب افزایش 2 برابری وام بافت فرسوده

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیسیون مالی هیئت دولت پیشنهاد وزارت راه برای افزایش 2 برابری سقف وام مشارکت مدنی در بافت های فرسوده را تصویب کرد.

تصویب افزایش 2 برابری وام بافت فرسوده

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، امیرمحمود غفاری معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: پیشنهاد وزارت راه برای اصلاح میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول ماده (17) آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در جلسه مورخ 20 بهمن 99 در کمیسیون مالی هیأت دولت تصویب شد.

وی اضافه نمود: بر اساس این پیشنهاد و در صورت تایید نهایی دولت سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت در کلان شهرها از رقم 500 میلیون ریال به رقم 1200میلیون ریال و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول در کلان شهرها از 200 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش پیدا می نماید.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه اعلام کرد: برای سایر شهرها نیز سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت به رقم 800 میلیون ریال و ودیعه اسکان موقت در اراضی مشمول به 300 میلیون ریال افزایش یافت.

غفاری با اشاره به اینکه یکی از نقاط اصلی هدف شرکت بازآفرینی شهری در نوسازی بافت های میانی و سکونتگاه های غیررسمی مناطق کمتر برخوردار مرزی است، شرح داد: بر اساس این مصوبه وزارت راه و شهرسازی مجاز شد نسبت به پرداخت تسهیلات ساخت به متقاضیان نوسازی در مناطق مذکور با کارمزد حداقل 4 درصد به وسیله انعقاد عاملیت با بانک ها و مؤسسات عامل دارای مجوز از بانک مرکزی اقدام کند. اجرایی شدن این تصمیم منوط به تصویب نهایی هیأت وزیران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1483

به "تصویب افزایش 2 برابری وام بافت فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب افزایش 2 برابری وام بافت فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید