تپه هگمتانه ثبت جهانی می گردد، تکمیل پروژه های نیمه کاره

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر صبح امروز سه شنبه در بازدید از تپه تاریخی هگمتانه در جمع خبرنگاران گفت: در حال تشکیل و تهیه پرونده محوطه باستانی هگمتانه هستیم که برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال می گردد.

تپه هگمتانه ثبت جهانی می گردد، تکمیل پروژه های نیمه کاره

وی در ادامه گفت: این فرایند 2 تا 3 سال زمان احتیاج دارد و برای انجام آن احتیاجمند همکاری مسئولین استان همدان در راستای رعایت ضوابط یونسکو هستیم و با این همکاری این پرونده سال 2018 الی 2019 در لیست فهرست جهانی قرار می گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه بیان نمود: فرایند کاندیداتوری تپه تاریخی هگنمتانه 2 تا 3 سال به طول می انجامد و این پرونده در حال حاضر کاندید شده است و معاونت میراث فرهنگی مراحل تشکیل پرونده را اجرائی می نماید و آنالیز های لازم در این خصوص نیز صورت خواهد گرفت و بعد از ارسال پرونده اولیه کارشناسان یونسکو طی چندین مرحله از این مکان بازدید خواهند داشت که مسائل آن رفع گردد.

سلطانی فر با بیان اینکه تپه هگمتانه حائز اهمیت است به گردشگری اشاره نمود و گفت: تکمیل پروژه های نیمه کاره در بخش های گردشگری اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها، مراکز اقامتی و پذیرایی بین راهی که در مجموع به 11پروژه می رسد به مبلغ 40میلیارد تومان در دوسال آینده تخصیص اعتبار شده و این فرایند یکی از دستاورد های سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به همدان است.

وی در ادامه گفت: در این سفر کلنگ دو هتل پنج و چهار ستاره به زمین زده خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه تاکید نمود که همکاری مسئولین استان و شهرستان برای به ثبت رسیدن تپه هگمتانه بسیار موثر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 783

به "تپه هگمتانه ثبت جهانی می گردد، تکمیل پروژه های نیمه کاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه هگمتانه ثبت جهانی می گردد، تکمیل پروژه های نیمه کاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید