جعل سایت های نظامی در ایالات متحده حاشیه ساز شد ، فریب و اخاذی از هزاران کاربر جویای کار در ارتش آمریکا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سایتهای نظامی جعلی اقدام به فروش اطلاعات شخصی هزاران نفر از کاربران خود نموده اند. این موضوع به علت ناآگاهی کاربران از متفرقه بودن وب سایت های مذکور اتفاق افتاده است.

جعل سایت های نظامی در ایالات متحده حاشیه ساز شد ، فریب و اخاذی از هزاران کاربر جویای کار در ارتش آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، سایت های موسوم به کپی گت که اغلب کپی های حرفه ای از سایت های اصلی هستند، جنجالی گردیده اند. بر اساس پژوهش های کمیسیون امنیت ملی ایالات متحده، تعداد زیادی از این وبسایت های استخدام جعلی، اطلاعات کاربران خود را سرقت نموده و به فروش رسانده اند.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نیز اعلام نمود حداقل 9 وب سایت را شناسایی نموده که اطلاعات شخصی کاربران را با استفاده از سایت های استخدام نظامی جعلی ارتش ایالات متحده به فروش می رساند.

اپراتورهای وب سایت هایی مانند Army.com و NavyEnlist.com افرادی را که علاقه مند به پیوستن به ارتش هستند شناسایی نموده و با سوء استفاده از اطلاعات آنان به دروغ مدعی می شوند که وابسته به شاخه های خاصی از ارتش هستند، سپس اطلاعات جمع آوری گردیده را به حراج می گذارند.

بر همین اساس شکایاتی علیه این وب سایت ها مطرح گردیده است که ادعا می نماید اپراتورهای سایت ها نه تنها در ازای دریافت اطلاعات بین 10 تا 40 دلار اخذ می نمایند، بلکه اطلاعات را به فروش می رسانند. این در حالی ست که ماهانه ده ها هزار نفر از این سایت ها بازدید می نمایند.

جیم سیمونز، رئیس هیئت FTC، در بیانیه ای گفت: افرادی که در حال آنالیز یک حرفه نظامی هستند، باید در مرحله اول دقت نمایند که وارد وب سایت های رسمی ارتش می شوند یا خیر.

ماجرا از وقتی افشا شد که افرادی که در این وبسایت های جعلی ثبت نام نموده بودند پس از ماه ها بی خبری به ارتش زنگ زده یا پیام دادند و خواهادن آنالیز فرم های استخدامی خود شدند. پس از آن بود که ارتش متوجه تخلفات گسترده و سوءاستفاده از عنوان خود شد.

متهمان اصلی این پرونده شامل شکت هایی مثل Sunkey Publishing و Fanmail.com می شوند که با اتهام نقض قانون FTC متهم گردیده اند. پیش بینی می گردد این شرکت ها از حداقل 1 تا حداکثر 11 میلیون دلار جریمه شوند.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 36

به "جعل سایت های نظامی در ایالات متحده حاشیه ساز شد ، فریب و اخاذی از هزاران کاربر جویای کار در ارتش آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعل سایت های نظامی در ایالات متحده حاشیه ساز شد ، فریب و اخاذی از هزاران کاربر جویای کار در ارتش آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید