حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران، شناسایی خانه های خالی به زودی کامل می گردد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و همچنین آنالیز آخرین شرایط تکمیل سامانه املاک و اسکان کشور در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.

حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران، شناسایی خانه های خالی به زودی کامل می گردد

جهت دریافت خدمات آلاچیق سنتی چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

سید البرز حسینی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تشریح جلسه صبح امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در جلسه امروز صبح کمیسیون وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان ایشان حضور یافتند و شش تن از نمایندگان سوالات خود را در مورد مسائل مربوط به حوزه های انتخابیه مطرح کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: دو سوال در سطح ملی بود که به مسائل حوزه مسکن باز می گشت آقای وزیر و معاونان ایشان به سوالات نمایندگان پاسخ دادند و در نهایت دو تن از نمایندگان قانع نشده و اصرار داشتند تا سوالات آنها به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارجاع گردد که یکی از سوالات مربوط به بحث مسکن و دیگری مربوط به حوزه انتخابیه بود. سوالات نمایندگان بیشتر به مسائل زیرساختی حوزه های انتخابیه باز می گشت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در ادامه نیز در مورد سامانه ملی املاک و اسکان کشور بحث و آنالیز صورت گرفت. مطابق قانون از سال 1394 وزارت راه و شهرسازی مکلف بود تا سامانه ملی املاک و اسکان کشور را طراحی نموده و اطلاعات املاک و اسکان را در مورد موقعیت مکانی، مالکیت، شرایط سکونت، شرایط معاملات و شرایط قیمت جمع آوری کند، اما براساس مسائل موجود این قانون حدود پنج سال مسکوت مانده بود.

حسینی در ادامه تاکید نمود: بخشی از اطلاعات باید از سوی سایر دستگاه ها که حدود 16 دستگاه می باشد جمع بندی شده و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گرفت، اما عدم شفافیت قانون و نبود ضمانت اجرایی برای الزام نهادهای مختلف برای ارائه اطلاعات باعث شد تا این سامانه تکمیل نگردد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهتمام وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این سامانه اعلام کرد: از حدود شش ماه گذشته وزارت راه و شهرسازی با جدیت تکمیل سامانه را دنبال می نماید و سامانه طراحی شده و زیرساخت های آن آماده است. تا به امروز از 27 میلیون واحد مسکونی، تجاری و اداری موجود در کشور حدود 13 میلیون اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کردند. سایر دستگاه ها نیز باید در تکمیل اطلاعات ورود نمایند. مجلس شورای اسلامی از حیث نظارتی اجرای این قانون را دنبال می نماید. تکمیل سامانه املاک و اسکان کشور می تواند در تصمیم گیری دستگاه های مجری در این حوزه تاثیرگذار بوده و خطا را کاهش دهد. کمیسیون عمران نیز با جدیت این موضوع را دنبال خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1119

به "حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران، شناسایی خانه های خالی به زودی کامل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران، شناسایی خانه های خالی به زودی کامل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید