خالق آنتی ویروس مک آفی به اتهام فرار مالیاتی در اسپانیا دستگیر شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، جان مک آفی، یکی از تاثیرگذارترین و البته جنجال آفرین ترین چهره های سیلیون ولی در کشور اسپانیا دستگیر و به زودی تحویل مقامات امریکایی می شود.

خالق آنتی ویروس مک آفی به اتهام فرار مالیاتی در اسپانیا دستگیر شد

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

دلیل دستگیری او فرار مالیاتی از سال 2014 تا 2018 عنوان شده است. گفته می شود جان مک آفی 75 ساله در طی این سال ها درآمد و ثروت هنگفتی از روش های مختلفی مانند تبلیغات و مشاوره ارزهای دیجیتال و حتی حق فروش اطلاعات زندگی شخصی خود به دست آورده ولی به دولت اعلام نکرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا طی اطلاعیه ای اعلام کرده جان مک آفی به فرار مالی گسترده متهم است و دولت اسپانیا باید این شخص را هرچه زودتر به آن ها تحویل دهد.

اولین باری نیست که خالق یکی از پیروز ترین و پرفروش ترین آنتی ویروس دنیا، در صدر اخبار دنیا قرار می گیرد. او در سال 2012 متهم به قتل یکی از همسایگان خود شد و در حین بازپرسی، ناپدید شد.

از آن زمان تا کنون، پلیس ایالات متحده به دنبال جان مک آفی است و او هر چند سال یک بار با انتشار ویدئویی، خبر از زنده بودن خود می دهد.

در آخرین ویدئو که مربوط به ژانویه سال 2019 بود؛ اعتراف کرد بیش از هشت سال است به دولت مالیات پرداخت نکرده است. چندی پس از آن هم با انتشار یک توییت گفت CIA به دنبال دستگیری او است. در آن زمان مک آفی در جمهوری دومینیکن بود و گفته می شود چندین روز بازداشت و بعد آزاد شده است. حتی تصویری از او با یک تفنگ در دست روی قایقی منتشر شد.

مرد شرور سیلیون ولی

یکی دیگر از اتهامات جان مک آفی، استفاده از رمزامرزها بر ضد دولت ایالات متحده است. همچنین، وزارت دادگستری امریکا می گوید او با روش های مختلفی از جمله استفاده از نام افراد دیگر سعی در فرار مالیاتی دارد. او پول هایش را به رمزامرز تبدیل کرده و با حساب ها و افراد دیگر سعی در مخفی داشتن آن ها دارد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در فایلی که حاوی پرونده کامل اعلام جرم مک آفی است و به طور عمومی منتشر شده است؛ می گوید مک آفی دارایی های دیگری هم دارد که در اظهارنامه های مالیاتی دیگر نیاورده است.

در قوانین دولت ایالات متحده، برای هر پنج مورد فرار مالیاتی یک سال زندان در نظر گرفته شده است. حقوق دانان می گویند شاید مک آفی حداکثر به پنج سال زندان محکوم شود و البته برخی دیگر می گویند حداقل یک سال زندان در انتظار او است.

حواشی پیرامون جان مک آفی در طی این سال ها بسیار زیاد بوده است. در سال 2016، شبکه شوتایم (Showtime) مستندی درباره جان مک آفی منتشر کرد که نشان می داد او در نوامبر 2012 و هنگامی که در کشور بلیز بوده است؛ به یک قاتل پول داده تا همسایه اش را به قتل برساند.

در این سال ها، در کشورهای مختلفی از جمله گواتمالا دیده شده است تا نهایتا در کشور اسپانیا دستگیر و به زودی تحویل مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده می شود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1250

به "خالق آنتی ویروس مک آفی به اتهام فرار مالیاتی در اسپانیا دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق آنتی ویروس مک آفی به اتهام فرار مالیاتی در اسپانیا دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید