خبرنگاران اجرای 2 هزار طرح راهبری برای مددجویان خراسان شمالی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از اجرای 2 هزار طرح راهبری شغلی برای خانواده های مددجوی این نهاد در سال 99 اطلاع داد.

خبرنگاران اجرای 2 هزار طرح راهبری برای مددجویان خراسان شمالی

مجید الهی راد، شنبه با بیان اینکه این نهاد در کوشش است تا کارآفرینان حرفه ای با شیوه راهبری شغلی در سطح استان به کار گرفته شوند، اضافه نمود: این اقدام باعث توانمندسازی مددجویان و برطرف معضل بیکاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات این طرح ها از منابع داخلی کمیته امداد و تسهیلات قرض الحسنه بانک ها پرداخت می گردد، گفت: پارسال هزار و 22 طرح راهبری شغلی توسط این نهاد در رسته دام سبک، کاشت زعفران و گل محمدی به مرحله اجرا رسید.

وی به تشریح طرح راهبری شغلی پرداخت و گفت: در این طرح، راهبران شغلی در کنار مجریان طرح اشتغال امداد قرار می گیرند و مددجویانی که مایل باشند به این زمینه شغلی وارد شوند اعلام آمادگی نموده و پس ازآن زیر نظارت راهبر شغلی و نظارت عالی کارشناسان اشتغال کمیته امداد آغاز به کار می نمایند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی اضافه نمود: راهبر شغلی آموزش ها را در اختیار افراد متقاضی قرار می دهد و اگر برای اجرای طرح به تسهیلات احتیاج داشته باشند به همان میزان تسهیلات در اختیار مجریان طرح قرار می گیرد.

الهی راد مهم ترین وظیفه راهبران شغلی را در مراحل فروش و بازاریابی مطرح کرد و اضافه نمود: راهبران تعهد خرید تضمینی محصولات را بر عهده می گیرند تا در فروش و شناسایی بازار محصول به مددجویان مشاوره دهند.

بیش از 59 هزار و 237 خانوار با جمعیتی حدود 120 هزار نفر در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1117

به "خبرنگاران اجرای 2 هزار طرح راهبری برای مددجویان خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای 2 هزار طرح راهبری برای مددجویان خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید