خبرنگاران استاد دانشگاه دولتی مسکو: روسیه به دنبال نجات برجام است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مسکو - خبرنگاران - رئیس دانشکده سیاست های جهانی دانشگاه دولتی مسکو (ام.گ.او) اظهار داشت: روسیه برای بازگشت فرایند حل مساله هسته ای ایران به حالت اولیه کوشش می نماید و هدف وزیر خارجه روسیه از مذاکره بین ایران و آمریکا نجات برجام است.

خبرنگاران استاد دانشگاه دولتی مسکو: روسیه به دنبال نجات برجام است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

آندره سیدوروف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران درباره پیشنهاد دیروز سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای یاری به مذاکرات ایران و آمریکا گفت: روسیه همیشه برای میانجی گری بین ایران و آمریکا پیشنهاد داده است.

وی اضافه کرد: این موضوع تازگی ندارد و لاوروف این پیشنهاد را برای یاری به شروع مذاکرات بین ایران و آمریکا بار دیگر تکرار کرد.

وزیر امور خارجه روسیه امروز گفت: از مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا حمایت می کنیم و برای یاری به این دو کشور در شروع مذاکرات آماده ایم.

سرگئی لاوروف در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه روابط بین الملل مسکو (مگیمو) وابسته به وزارت خارجه روسیه که از شبکه تلویزیونی روسیه24 پخش می شد، با بیان این مطلب گفت: ما آماده مذاکره با هر دو طرف برای فراهم کردن زمینه گفت وگوهای مستقیم هستیم، اما در صورتی که هر دو علاقه مند باشند. به اعتقاد ما مطرح کردن اختلاف ها و مسائل به صورت مستقیم و دریافت پاسخ ها بدون واسطه از هر چیز دیگری بهتر است.

رئیس دانشکده سیاست های جهانی دانشگاه دولتی مسکو در ادامه سخنانش با بیان اینکه کارزار انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا جریان دارد، گفت: معلوم نیست کدام نامزد انتخاباتی در این دوره به پیروزی می رسد؛ اگر جو بایدن پیروز گردد بعید نیست آمریکا بار دیگر به برجام بازگردد.

وی اضافه کرد: اما در شرایط کنونی جهانی نمی توان در خصوص رویدادها پیش بینی دقیقی ارایه داد. در واقع هیچ اطمینانی وجود ندارد که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز گردد.

تحولات در آمریکا از دهه 90 میلادی شروع شد. در سال 2016 بسیاری پیش بینی کردند که هیلاری کلینتون از حزب دمکرات به پیروزی می رسد. کلینتون 2/5 میلیون رای بیشتر از ترامپ آورد اما سیستم انتخاباتی آمریکا به گونه ای است که ترامپ پیروز شد.

سیدروف گفت: بر اساس نتایج نظرسنجی ها در آمریکا، 60 درصد مردم این کشور از روی نزاکت سیاسی به سوال در خصوص اینکه به چه کسی رای می دهند، پاسخ نمی دهند. به همین دلیل پیش بینی اینکه چه کسی پیروز می گردد، سخت است.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که می خواهند به ترامپ رای دهند خجالت می کشند این را علنی اعلام نمایند.

رئیس دانشکده سیاست های جهانی دانشگاه دولتی مسکو گفت: روسیه هنوز موضع خود را در خصوص حمایت یا عدم حمایت از بایدن یا ترامپ مشخص ننموده است.

سیدروف گفت: روسیه قصد ندارد به ترامپ یاری کند یا مانع انتخاب جو بایدن گردد. بلکه روسیه می خواهد مساله ای (موضوع برنامه هسته ای ایران) را که ترامپ سخت نموده است، آسان کند.

وی توضیح داد: روسیه می خواهد در منطقه خلیج فارسی مساله پیش نیاید که بر وضع مرزهای این کشور (روسیه) تاثیر بگذارد.

مقام دانشگاهی روسیه گفت: هدف این است که فرایند حل مساله هسته ای ایران به حالت سابق بازگردد که همه کشورهای ذینفع ازجمله روسیه، ایران، آمریکا (در گذشته)از آن راضی بودند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1192

به "خبرنگاران استاد دانشگاه دولتی مسکو: روسیه به دنبال نجات برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاد دانشگاه دولتی مسکو: روسیه به دنبال نجات برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید