خبرنگاران استاندار یزد معین تکلیف طرح های نیمه تمام را خواهان شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، یزد- خبرنگاران- استاندار یزد گفت: اولین گام اساسی برای اجرای کامل طرح های نیمه تمام تولیدی و صنعتی این است که شرایط دقیق آنها برای برنامه ریزی و اقدام مناسب معین تکلیف گردد.

خبرنگاران استاندار یزد معین تکلیف طرح های نیمه تمام را خواهان شد

محمدعلی طالبی عصر چهارشنبه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که با حضور فرمانداران و کارشناسان برگزار گردید با قدردانی از کوشش های اجرا شده اضافه نمود: معین شدن آخرین شرایط طرح ها و انعکاس آن پیگیری گردد.

وی ادامه داد: تا به امروز با همت و همراهی بخش خصوصی و سرمایه گذاران و پیگیری مدیران در تمامی شهرستان ها برای فراوری و اشتغال و اقتصاد مقاومتی فعالیت های خوبی اجرا شده است .

این مسوول به اهمیت برنامه ریزی و جلب همکاری مسوولان مرتبط استانی و شهرستان ها برای پیگیری تکمیل طرح های مالی و اشتغالزا به عنوان ضرورت تاکید نمود.

طالبی همچنین به اهمیت ایجاد زیرساخت های لازم با پیگیری و مشارکت دستگاه های مختلف اشاره نمود که انجام آن موجب فراوری و تحقق اهداف دولت می گردد.

استاندار یزد با بیان اینکه برای اشتغال در سال های گذشته و سال جاری پیگیری و با همکاری بخش خصوصی و فرمانداران اقدام شده بر کوشش بیشتر تاکید نمود.

طالبی گفت: فرمانداران برای اقدام مضاعف در مورد اشتغال و فراوری که در استان از اهمیت زیادی برخوردار است نسبت به معین کردن دقیق شرایط مناطق خود در این حوزه مهم اقدام نمایند.

استاندار یزد اظهار کرد: برای برنامه ریزی و اقدام موثر به آمار و اطلاعات دقیق در حوزه اشتغال احتیاج است و تا به امروز اقدام های خوبی به عمل آمده و باید فرمانداران بیشتر کوشش نمایند.

فرمانداران به دنبال اشتغال بیشتر باشند

همچنین معاون هماهنگی امور مالی استانداری یزد گفت: برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت و فراوری و ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد.

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه در این خصوص تا به امروز توسط مسوولان و فرمانداران با همراهی مدیران و کارشناسان استانی گام های خوبی برداشته شده بر پیگیری آن تاکید نمود.

وی گفت: در بهار سال جاری نرخ بیکاری یزد در مجموع 7/6 درصد بوده که در این زمان در بعضی استان ها این آمار حتی به بالای 20 درصد رسیده است .

این مسوول اظهار کرد: برای تک رقمی ماندن نرخ بیکاری باید همچنان توسط همه مسوولان با جذب بودجه و جلب مشارکت بخش خصوصی و برطرف موانع اقدام کرد.

عظیمی تاکید نمود: پیگیری فرمانداران برای جذب بودجه از منابع مختلف موضوع مهمی است که انتطار می رود برای تحقق فراوری و اشتغال جدی اقدام گردد.

یک هزار و 27 طرح نیمه تمام مالی در یزد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم یزد گفت: هم اکنون در سطح استان یک هزار و 27 طرح فراوریی و مالی در بخش های مختلف با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.

محمدرضا علمدار یزدی اضافه نمود: تا به امروز برای اجرای این طرح ها که در تمامی مناطق وجود دارد و مشغول پیگیری است 9 هزار و 600 میلیارد تومان هزینه شده است .

وی اظهار کرد: برای اجرای کامل طرح های در دست اقدام که نقش مهمی در فراوری و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومی دارد بیش از 16 هزار میلیارد تومان هزینه می گردد.

این مسوول گفت: این واحدها اکثرا در زمینه های فولاد، آهن اسفنجی، گندوله ، الکترود و کاشی است که با بهره برداری از آنها موجب اشتغال و فراوری بیشتر استان می گردد.

علمدار یزدی از فرمانداران برای پیگیری بودجه و همکاری با بخش خصوصی برای اتمام طرح ها همکاری خواهان شد.

در این جلسه فرمانداران گزارشی از آخرین شرایط اشتغال، برنامه ها، مسائل و طرح های نیمه تمام فراوریی و مالی ارائه دادند.

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مسوولان در سالن کوثر اسانداری یزد برگزار گردید.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1130

به "خبرنگاران استاندار یزد معین تکلیف طرح های نیمه تمام را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار یزد معین تکلیف طرح های نیمه تمام را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید