خبرنگاران تاکنون 13 میلیون سنجش فشار خون در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، تهران- خبرنگاران- معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون 13 میلیون سنجش فشار خون در سامانه پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده و به دلیل ایجاد دسترسی مردم به این پویش، 13 هزار ایستگاه سیار نیز پیش بینی شده و 4 میلیون و 700 هزار ثبت فشار خون نیز در این ایستگاه ها اجرا شده است.

خبرنگاران تاکنون 13 میلیون سنجش فشار خون در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است

به گزارش وزارت بهداشت، علی رضا رئیسی روز سه شنبه در مراسم آغاز استقرار پرونده الکترونیک سلامت و دیدار رئیس جمهوری با مدیران ارشد نظام سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار گشت، درباره روند اجرای پویش ملی کنترل فشار خون، افزود: 9 درصد از افرادی که در پویش ملی کنترل فشار خون شرکت کرده اند، تشخیص داده شده که به پرفشاری خون مبتلا هستند و از این موضوع بی اطلاع بودند. در این طرح ملی، فشار خون تمامی افراد بالای 30 سال کشور در 26 هزار پایگاه و مرکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور سنجیده و در سامانه به ثبت می رسد.

وی ادامه داد: با راه اندازی سامانه خوداظهاری، افراد می توانند فشار خون خود را اندازه گیری و ثبت کنند. همچنین با طراحی سامانه ای روی تلفن همراه، افراد می توانند فشار خون خود را به صورت خوداظهاری ثبت کنند.

معاون وزیر بهداشت اعلام نمود: هر شهروندی که در این پویش ملی شرکت کرده و فشار خونش مورد سنجش قرار گرفته باشد، یک پیامک دریافت می کند و از طریق آن پیامک، اگر نیاز به ارجاع و پیگیری بعدی داشته باشد، مطلع شده و مجدد مراجعه خواهد کرد.

41.5 درصد مراجعه کنندگان در معرض ابتلا به فشار خون قرار دارند

ٰ رئیسی گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده تا این لحظه 41.5 درصد از افراد مراجعه کننده در این پویش ملی در معرض ابتلا به فشار خون قرار دارند و این افراد باید سبک زندگی و نوع تغذیه خود را اصلاح کنند. در این زمینه آموزش های لازم توسط مراقبان بهداشت ارائه می شود. یکی از مهمترین ویژگی های پرونده الکترونیک سلامت، رصد کل کشور به صورت همزمان است.

مشارکت مردم در پویش فشار خون مطلوب بوده است

وی اعلام نمود: در زمینه راه اندازی پویش ملی کنترل فشار خون، بخش خصوصی، بیمارستان ها، هلال احمر و داروخانه ها مشارکت خوبی داشته اند. این طرح از 17 خرداد ماه آغاز شده و تا 15 تیر ماه ادامه دارد و تا پایان طرح، باید 20 میلیون نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی و ثبت شود. در حال حاضر روزانه یک میلیون نفر مورد جدید ثبت می شوند و این موضوع نشان می دهد به هدفی که مشخص کرده ایم، نزدیک می شویم.

رئیسی افزود: میزان مشارکت مردم در این پویش مطلوب بوده است. افراد بالای 30 سال، مادران باردار و افرادی که دچار مسائل کلیوی هستند، گروه هدف ما در این طرح ملی محسوب می شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره سامانه نظرسنجی آنلاین نیز اعلام نمود: تاکنون 127 میلیون نظرسنجی انجام داده ایم و 20 میلیون نفر نیز پاسخ نظرسنجی ها را داده اند. 97.1 درصد از خدمات طرح رضایت داشته و 2.8 رضایت نداشته اند. از افرادی که رضایت ندارند، علت نارضایتی آنها پرسیده می شود و از این طریق مسائل طرح را برطرف می کنیم. در واقع تنها حوزه ای هستیم که خود را در معرض قضاوت آنلاین مردم قرار داده ایم.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 235

به "خبرنگاران تاکنون 13 میلیون سنجش فشار خون در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکنون 13 میلیون سنجش فشار خون در پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید