خبرنگاران فرماندار: مردم روستاهای مهریز متصرفان اراضی ملی را معرفی نمایند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، یزد- خبرنگاران- فرماندار مهریز از ساکنان مناطق روستایی بخش مرکزی به خصوص دهستان میانکوه خواست، نسبت به معرفی متصرفان اراضی ملی و نیز تغییر دهندگان کاربری باغ ها و مزارع کشاورزی به واحدهای مسکونی و تجاری با فرمانداری و دیگر نهادها همکاری نمایند.

خبرنگاران فرماندار: مردم روستاهای مهریز متصرفان اراضی ملی را معرفی نمایند

به گزارش خبرنگاران، رضا زارع زاده مهریزی شامگاه آدینه در جمع اعضای شورای اسلامی روستای منشاد با اشاره به اینکه بعضی افراد سودجو نسبت به ساخت و ساز و تغییر اراضی کشاورزی اقدام می نمایند، اضافه نمود: همراهی مردم برای شناسایی متخلفان برای برخورد لازم و قانونی لازم است .

وی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف برای ساخت بنا و تغییر کاربری باغ ها در گام اول به دهیاران ، اعضای شوراهای اسلامی روستاها و پاسگاه انتظامی میانکوه اطلاع رسانی نمایند تا طبق مقررات موضوع در اسرع وقت رسیدگی و با همکاری مردم اقدام لازم به عمل می آید.

این مسوول اظهار کرد: تا به امروز در این خصوص مهم که جزو مطالبات اساسی مردم شهرستان است جلسه های متعددی در منطقه با حضور مسوولان و مردم و مدیران روستایی برگزار گردید ولی به خاطر اهمیت و مطالبه جدی این فرایند تا قطع دست سودجویان پیگیری می گردد.

زارع زاده مهریزی همچنین به پیمانکارانی که بدون مجوز و پروانه ساختمانی نسبت به تغییر کاربری باغ ها و زمین های کشاورزی این دهستان ییلاقی به خصوص در منشاد و بنادک سادات فعال هستند هشدار داد که دولت بدون چشم پوشی با همکاری مسوولان وظایف قانونی خود را انجام می دهد.

وجود روستاهای خوش آب و هوا در دهستان های میانکوه، تنگچنار ، ارنان و خورمیزات بخش مرکزی مهریز سبب شده تا افرادی با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ های منطقه به ساخت منزل مسکونی اقدام نمایند که همکاری بیش از گذشته مردم با متولیان امر برای پیشگیری از این پدیده لازم است.

این موضوع با وجود تمامی اقدام های نسبتا خوبی که در سال های اخیر از سوی مسوولان در پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در روستاهای منطقه صورت گرفته است به دلیل اهمیت موضوع هنوز کافی نیست و بعضی سوء استفاده ها در این مورد ادامه دارد.

در این ارتباط بارها ساکنان روستاهای منطقه به خصوص در دهستان میانکوه از ضرورت نظارت و پیگیری جدی و برخورد مناسب با این پدیده و متخلفان توسط مسوولان امر را خواهان شدند و تحقق آن را به عنوان یک ضرورت در راستای حفظ اراضی کشاورزی و احیای باغ های منطقه تاکید کردند.

مردم اعتقاد دارند، برای پیشگیری عملی با پدیده تغییرکاربری اراضی کشاورزی برای ساخت و سازهای غیرمجاز باید همت و همکاری جدی بدون موازی کاری و چشم پوشی تا رسیدن به نتیجه مطلوب با جلب همکاری تمامی متولیان امر صورت گیرد.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان های میانکوه ، ارنان ، تنگچنار ، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت 55 هزار نفری شهرستان حدود 30 درصد در روستاها زندگی می نمایند.

مهریز 17 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی دارد و پنج هزار خانوار در این بخش فعالیت دارند که 10 هزار هکتار آن باغ و بقیه اراضی زراعی است.

مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1402

به "خبرنگاران فرماندار: مردم روستاهای مهریز متصرفان اراضی ملی را معرفی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: مردم روستاهای مهریز متصرفان اراضی ملی را معرفی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید