خبرنگاران معلمان از اثرگذارترین گروه های مرجع در جامعه هستند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، زاهدان- خبرنگاران- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معلمان یکی از اثر گذارترین گروه های مرجع در جامعه هستند که منش، گفتار و رفتار آنان بر روی طیف گسترده ای از اقشار اجتماع تاثیرگذار است.

خبرنگاران معلمان از اثرگذارترین گروه های مرجع در جامعه هستند

به گزارش خبرنگاران ابوذر کوثری شامگاه شنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همه ما ایرانیان حتما مسیری را طی نموده ایم و آن گذرگاه مدرسه و آموزش و پرورش بوده و این نشان از اهمیت نهادینه این مدارس و آموزش و پرورش است.

وی اضافه نمود: در جامعه کنونی گروه هایی داریم شامل علما، روشنفکران، معلمان، تحصیل کردگان، متنفذان و طوایف که گروه های الگو بوده و یکی از اثرگذارترین این گروه ها در میان اقشار مختلف معلمان است که هر چقدر جایگاهش والاتر و نهادمندتر باشد به همین نسبت جامعه هدف و سایر بخش ها فرهیختگی خودش را از آن خواهد گرفت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در شرایط کنونی و در استان به دلیل شیوع ویروس کرونا کار برای همه به ویژه بخش آموزشی(آموزش دهنده و گیرنده) سخت شده زیرا با توجه به محرومیت های این استان با فراوری محتوا و پیوند با بدنه دانش آموزی به خوبی توانستند ارتباط را برقرار و نگذاشتند بچه ها و محصلان (بویژه ابتدایی) از پایه دانش فاصله بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: طی سال های اخیر یکی از مهمترین کارهایی که در سیستان و بلوچستان انجام و تحول ایجاد کرد حوزه آموزش و پرورش چه در موضوع ایجاد زیرساخت ها آموزشی و چه در موضوع ارتقا نیروی انسانی بود.

کوثری با اشاره به افزایش جذب نیرو در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توضیح داد: در این موضوع هر چند فاصله زیاد با معدل کشوری داریم اما ضروری است یادآوری گردد از 19 هزار نفری که جذب شده 16 هزار نفر مربوط به منطقه جنوب این استان(بلوچستان) و حدود سه هزار نفر مربوط به منطقه مرکز و شمال بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از مجموع این 19 هزار نفر نیرو جذب شده در استان 30 درصد غیربومی(که از این غیربومی ها تنها 16 درصد غیربومی خارج از این استان) بوده است اضافه نمود: در مورد فضاها و کلاس های درسی بیش از سه هزار کلاس در این منطقه ایجاد شده است.

وی گفت: از مجموع سه هزار کلاس درس ایجاد شده در سیستان و بلوچستان 2 هزار و 400 کلاس در جنوب (بلوچستان) و 600 کلاس(در مرکز) بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته معلم و قدردانی از مجاهدت ها و کوشش های کم نظیر معلمان فهیم و فرهیخته استان، اظهارداشت: پیشرفت و ترقی کشور مرهون زحمات خالصانه و شبانه روزی معلمانی است که با قلبی سرشار از عشق به خدا و مردم برای پیشرفت میهن کوشش می نمایند.

حمیدرضا رخشانی اضافه نمود: 17 هزار معلم از سراسر استان در فراخوان جلوه های ناب معلمی شرکت کردند که از این تعداد 532 نفر در مرحله منطقه ای انتخاب شدند.

وی توضیح داد: در مرحله استانی نیز از این تعداد 12 نفر به عنوان معلم سرآمد و نمونه برگزیده شدند.

لازم به ذکر است در خاتمه این مراسم از معلمان سرآمد و نمونه سیستان و بلوچستان تجلیل شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1628

به "خبرنگاران معلمان از اثرگذارترین گروه های مرجع در جامعه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معلمان از اثرگذارترین گروه های مرجع در جامعه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید