خبرنگاران هفت تفاهم نامه در زمینه کنترل و کاهش خسارت سیل در دامغان منعقد شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سمنان-خبرنگاران- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: هفت تفاهم نامه همکاری در سال 98 به منظور کنترل و کاهش خسارت های ناشی از سیلاب در این شهرستان، منعقد شده است.

خبرنگاران هفت تفاهم نامه در زمینه کنترل و کاهش خسارت سیل در دامغان منعقد شد

علی اکبر عباسی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: انعقاد این تفاهم نامه های همکاری بین بهره برداران و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اجرا شده است.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه ها با هدف مشارکت بیشتر مردم در اجرای طرح های آبخیزداری در مناطق سیل خیز، به منظور کنترل و کاهش اثر سیل و استفاده بهینه از منابع آب و خاک منعقد شد.

عباسی راد از احداث سازه های خاکی در شهرستان اطلاع داد و گفت: احداث این سازه ها موجب جلوگیری و یا کاهش خطرات ناشی از سیلاب ها، تغذیه سفره آب های زیرزمینی، تقویت منابع آبی و افزایش پوشش گیاهی در منطقه می گردد.

وی گفت: هزینه احداث این سازه های خاکی بیش از هشت میلیارد ریال برآورد می گردد که بیش از 150 هزار مترمکعب سیلاب را کنترل می نماید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: دستیابی به اهداف سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری مناسب و پایدار از منابع طبیعی با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری،جلب مشارکت مردم و ذی نفعان محلی و استفاده از ظرفیت جوامع محلی از اثرهای اجرای این تفاهم نامه است.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و 489 هزار و 692 هکتار اراضی ملی است که تا به امروز برای 98 درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 832

به "خبرنگاران هفت تفاهم نامه در زمینه کنترل و کاهش خسارت سیل در دامغان منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفت تفاهم نامه در زمینه کنترل و کاهش خسارت سیل در دامغان منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید