خبرنگاران هیات مجلس شورای اسلامی از کریدورهای ارتباطی نخجوان بازدید کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، باکو - خبرنگاران - مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه روز پنجشنبه در قالب سفر یک روزه به جمهوری خودمختار نخجوان از محل خطوط ارتباط ریلی ایران با این منطقه بازدید کرد.

خبرنگاران هیات مجلس شورای اسلامی از کریدورهای ارتباطی نخجوان بازدید کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سرکنسولگری ایران در نخجوان، در این دیدار که در محل شهر جلفای نخجوان انجام شد ، مسوولین بخش های حمل و نقل و راه آهن جمهوری خودمختار نخجوان توضیحاتی در خصوص مسیرهای حمل و نقل ایران با این منطقه و نیز به وسیله نخجوان به کشورهای جمهوری آذربایجان ، ارمنستان ، گرجستان ، روسیه و ترکیه ارایه نموده و بر آمادگی خود برای افزایش و ارتقاء مناسبات همه جانبه با ایران تاکید کردند.

در این دیدار همچنین نتایج و پیامدهای ناشی از جنگ اخیر در قره باغ و آزادسازی سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان مورد توجه قرار گرفته و اشاره شد از جمله پیامدهای این موضوع خارج شدن منطقه از بن بست و مطرح شدن خطوط ارتباطی بین کشورهای منطقه است که می تواند برای همه کشورها از جمله ایران و نخجوان موثر و دارای پیامدهای بسیار مثبت باشد و تحول بسیار جدی در گسترش ارتباطات منطقه ای ایجاد کند.

در این راستا از ایستگاه سراسری جلفای نخجوان ، پل بزرگ ارتباطی خط آهن جلفا -جلفا ، پایانه ها و گمرک نخجوان و نیز پل ارتباطی جاده ای روی گذر ارس که محل عبور وسایل نقلیه از ایران به نخجوان و سایر کشورهای منطقه می باشد ، بازدید بعمل آمد.

هیات مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که در شرایط جدید ، همکاری های فی مابین افزایش یافته و همه طرف ها از شرایط و موقعیت های به دست آمده بهره مند شوند.

مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در قالب این سفر یک روزه به نخجوان با واصف طالب اف رییس مجلس عالی این جمهوری خودمختار دیدار نموده و نیز در میزگرد آنالیز تحولات قفقاز در سرکنسولگری کشورمان در نخجوان حضور داشتند.

این هیات قبل از سفر به نخجوان ، دیدار دو روزه از باکو پایتخت جمهوری آذربایجان داشته و با رییس مجلس ملی ، وزیر امور خارجه، مسوول روابط بین المللی دفتر ریاست جمهوری این کشور و نیز با روسای و اعضای کمیسیون های مسایل امنیتی و دفاعی و نیز روبط بین پارلمانی مجلس ملی جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1511

به "خبرنگاران هیات مجلس شورای اسلامی از کریدورهای ارتباطی نخجوان بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هیات مجلس شورای اسلامی از کریدورهای ارتباطی نخجوان بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید