خراسان رضوی مجری طرح کشت قراردادی کلزا شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در کنار سایر استان های شرقی کشور مجری طرح بیمه فراگیر و کشت قراردادی کلزا در سال زراعی 1399-1400 شده است.

خراسان رضوی مجری طرح کشت قراردادی کلزا شد

به گزارش از ، محمودرضا فرزانه مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: این طرح شامل همه کلزاکارانی که قرارداد کشت با شرکت کشاورزی رضوی منعقد می نمایند خواهد شد.

او اضافه کرد: استفاده از سهم دو برابری دولت، برخورداری از تخفیف 15 درصدی و پرداخت واقعی مبالغ غرامت از جمله ویژگی های این طرح است که به وسیله شرکت کشاورزی رضوی و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی محقق می گردد.

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: سال جاری هشت هزار هکتار مزرعه در خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است که هزار و 500 هکتار از این سطح معادل 20 درصد از سطح زیرکشت کلزا مربوط به مشهد است.

فرزانه اعلام کرد: طرح بیمه فراگیر و کشت قراردادی کلزا دارای حداکثر حمایت از لحاظ سطح پوشش بیمه ای معادل80 درصد ارزش فراوری و حداکثر حمایت دولت است و بالاترین میزان حمایت در طرح های محصولات زراعی را به خود اختصاص داده که برای نخستین بار در کشور ابلاغ شده است.

  • سرانجام خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در خراسان رضوی

او توضیح داد: در این طرح نوین بیمه ای که توسط پژوهشگران بخش فنی ستاد بیمه کشاورزی کشور محاسبه و ارائه شده است، گزینه های متعدد و متنوع، متناسب با شرایط فراوری در جداول تعرفه ای به سراسر کشور برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی تاکید نمود: محدوده حق بیمه پرداختی بیمه گذار در کمترین حالت در جدول برابر با 560 هزار ریال و در صورت رخداد خسارت حداکثر غرامت 186 میلیون ریال در هکتار محاسبه و به بیمه گذاران زیان دیده پرداخت می گردد.

فرزانه اظهار کرد: در طرح بیمه فراگیر و کشت قراردادی کلزا طیف وسیعی از خسارات، مشمول پرداخت غرامت می گردد که از آن جمله می توان به خسارات ناشی از سرما و یخبندان، سیل، زلزله و خشکسالی در بیمه نامه اصلی و حمله پرندگان، باران سیل آسا، توفان و تگرگ در بیمه نامه الحاقی اشاره نمود.

سالانه برای فراوری هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین زیر کشت 83 نوع محصول می رود.

/ ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1228

به "خراسان رضوی مجری طرح کشت قراردادی کلزا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی مجری طرح کشت قراردادی کلزا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید