داعش سه شهروند مصری از جمله یک کشیش را تیرباران کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، شاخه داعش در صحرای سینا با انتشار ویدئویی در کانال های تلگرامی این سازمان تروریستی،از تیرباران سه شهروند مصری از جمله یک کشیش قبطی و دو عضو قبیله ای محلی اطلاع داد.

داعش سه شهروند مصری از جمله یک کشیش را تیرباران کرد

در این ویدئوی 13 دقیقه ای، تیرباران این سه نفر از جمله کشیش قبطی مسیحی نشان داده شده است.

تروریست های داعشی این کشیش قبطی به نام نبیل حبشی سلامه را ماه ها پیش ربوده بودند و روز گذشته (یکشنبه) با انتشارویدئویی وی را با شلیک چندین گلوله کشتند.

عناصر داعش این شهفرایند مصری 62 ساله را ماه نوامبر در شهربئر العبد واقع در سینای شمالی ربوده بودند.

تروریست ها این کشیش قبطی را هنگامی پیاده روی در خیابان های این شهر ربودند و سپس با تهدید راننده یک دستگاه خودرو را متوقف کردند و با سوار کردن کشیش مصری از محل متواری شدند.

در پی این جنایت کلیسای ارتدکس قبطی به ریاست تئودروس دوم پاپ اسکندریه اقدام جنایتکارانه و وحشیانه عناصر داعش را محکوم کرد.

پاپ اسکندریه گفت که این جنایت تروریست ها هیچ خللی در عزم و اراده آنها برای ترویج مفاهیم و ارزش های دینی و انسانی ایجاد نخواهد کرد.

ارتش مصر از فوریه 2018 در کوشش برای اخراج گروه های تروریستی، از جمله دولت اسلامی استان سیناکه عمدتا در شمال شرقی این شبه جزیره گسترش یافته اند یک عملیات نظامی گسترده شروع نموده است.

از سوی دیگر دختر نبیل حبشی کشیش مصری کشته شده در فیسبوک نوشت که پدرم به نزد مسیح شهید سفر نموده است، وی مانند مرد زیست و مردانه به شهادت رسید.

تروریست های داعش مدت ها پیش از تیرباران این کشیش قبطی برای آزادی وی پول درخواست نموده بودند، با این وجود دیگر اطلاعی از آنها نبود تا اینکه ویدئوی تیرباران وی را منتشر کردند.

قِبطی ها نام قومی از مسیحیان بومی کشور مصر هستند که پرجمعیت ترین اقلیت مسیحی این کشور به شمار می فرایند.

قبطی ها بیشترین جمعیت مسیحی خاورمیانه را تشکیل می دهند و یکی از بزرگترین اقلیت های مذهبی این منطقه هستند. بیشتر قبطی ها از نظر مذهبی پیرو کلیسای ارتدکس قبطی اسکندریه هستند. در حدود 800 هزار نفر از آن ها نیز بین دو شاخه کاتولیک قبطی و پروتستان قبطی تقسیم شده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1622

به "داعش سه شهروند مصری از جمله یک کشیش را تیرباران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش سه شهروند مصری از جمله یک کشیش را تیرباران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید