درخواست ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به ایتالیا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران: وزیر جهادکشاورزی ایران در سفر به ایتالیا با وزیر کشاورزی این کشور دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار تشکیل کمیته مشترک کشاورزی دو کشور در آینده نزدیک مورد توافق دو طرف نهاده شد.

درخواست ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، در این ملاقات وزیر کشاورزی ایتالیا ابراز امیدواری کرد که این دیدار، شروع کننده فصل جدیدی در روابط کشاورزی دو کشور باشد.

دی گیرولا گفت: انتظار با تحولات مثبت اجرا شده در مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروی 1+5، موانع گسترش همکاری های دو جانبه رفع گردد.

حجتی نیز در این ملاقات به تشریح زمینه های همکاری دو کشور در بخش کشاورزی از جمله در حوزه های تحقیقات و تبادل ژرم پلاسم و نهال و بذر، ماشین آلات کشاورزی، شیلات، بهداشت دامی و گیاهی پرداخت.

وزیر جهادکشاورزی همچنین آمادگی ایران برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی به ایتالیا را اظهار داشت.

در این نشست به پیشنهاد حجتی، هر یک از طرفین نماینده تام الاختیار خود را برای حصول اطمینان از حسن اجرای توافقات اجرا شده مشخص کردند.

در این دیدار تشکیل کمیته مشترک کشاورزی دو کشور در آینده نزدیک مورد توافق دو طرف نهاده شد و نمایندگان تام الاختیار دو وزیر موظف به تهیه مقدمات آن شدند.

حجتی از همتای ایتالیایی خود برای سفر به ایران دعوت کرد و وزیر کشاورزی ایتالیا ضمن پذیرش این دعوت، اظهار امیدواری کرد در زودترین زمان ممکن برای بازدید از بخش های کشاورزی به ایران سفر کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 470

به "درخواست ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ایران برای صادرات محصولات کشاورزی به ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید