درخواست پمپئو از ارمنستان و آذربایجان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران : وزیر خارجه آمریکا از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست به توافق آتش بس پایبند باشند و از حمله به مناطق غیرنظامی خودداری نمایند.

درخواست پمپئو از ارمنستان و آذربایجان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به ادامه درگیری ها در منطقه قره باغ کوهستانی از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست به تعهدات خود در زمینه آتش بس که اخیرا مورد توافق قرار گرفته است پایبند باشند و از هدف گیری مناطق غیرنظامی مانند گنجه و استپاناکرت(خان کندی) خودداری نمایند.

وی همچنین نسبت به از دست رفتن جان غیرنظامیان ابراز تاسف و تاکید نمود که واشنگتن به حل و فصل مسالمت آمیز بحران قره باغ متعهد است.

علیرغم گذشت سه روز از اجرای توافق آتش بس میان باکو و ارمنستان که به همت روسیه و با حضور وزرای خارجه این سه کشور به دست آمد، طرفین درگیری به حملات خود ادامه داده و یکدیگر را به هدف گیری مناطق غیرنظامی متهم نموده اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در حالیکه وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه شنبه) گفت که جمهوری آذربایجان تقریباً از تمامی جناح ها، منطقه قره باغ کوهستانی را مورد حمله قرار داده است، مقام های دفاعی جمهوری آذربایجان نیز گفتند که نیروهای مسلح ارمنستان، غرب منطقه آغ دام را مورد حملات خمپاره ای قرار دادند.

بامداد شنبه گذشته (19 مهرماه) توافق آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی با میانجیگری مسکو حاصل شد اما درست ساعاتی قبل از شروع اجرایی شدن آتش بس و بعد از اجرای آن، ایروان و باکو بدون توجه به تعهدات خود حملاتی را علیه مواضع یکدیگر ترتیب داده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1194

به "درخواست پمپئو از ارمنستان و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پمپئو از ارمنستان و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید