دولت هائیتی توطئه برای برکناری رئیس جمهور را محکوم کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مقامات هائیتی روز یکشنبه حدود 20 نفر، از جمله یک قاضی دیوان عالی را بابت نقش آن ها در توطئه ادعایی برای برکناری رئیس جمهور جوونل موئیز که باعث بدتر شدن تنش های سیاسی در این کشور آشفته کارائیب شده است، دستگیر کردند.

دولت هائیتی توطئه برای برکناری رئیس جمهور را محکوم کرد

به نقل از رویترز، ژوزف ژودز، نخست وزیر هائیتی در کنفرانس خبری در محل سکونت شخصی خود گفت که یک مقام ارشد پلیس نیز در بین 23 نفری است که همراه پول، اسلحه و مهمات دستگیر شده اند.

ژودز ضمن صحبت در کنار وزیر دادگستری و رئیس پلیس، اظهار کرد: این افراد با مقامات امنیتی کاخ ملی و مقامات رده بالای کاخ ملی که مأموریت آن ها دستگیری رئیس جمهور و تسهیل انتصاب یک رئیس جمهور جدید بود، ارتباط برقرار نموده بودند.

این دستگیری ها پس از آن انجام می گردد که چهره های برجسته اپوزیسیون هائیتی این هفته طرحی را برای جایگزینی موئیز با یک رئیس جدید دولت اعلام کردند و رئیس جمهور را به اقتدارگرایی و ریاست بر هرج و مرج مالی در فقیرترین کشور نیم کره غربی محکوم کردند.

روز یکشنبه تظاهرنمایندگان ضددولتی در پورتو پرنس، پایتخت هائیتی با پلیس درگیر شدند و پلیس با گاز اشک آور با آن ها مقابله کرد. در بعضی دیگر شهرها هم اعتراضات خیابانی علیه موئیز انجام شد.

طرح اپوزیسیون از اعضای جامعه مدنی و رهبران اپوزیسیون می خواست به جای انتظار تا انتخابات عمومی سپتامبر، رئیس جمهور جدیدی را از میان قضات منصوب دیوان عالی انتخاب نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1477

به "دولت هائیتی توطئه برای برکناری رئیس جمهور را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت هائیتی توطئه برای برکناری رئیس جمهور را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید