دومین انتخابات فیجی و پیشتازی حزب نخست وزیر 12 ساله

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، با شمارش نیمی از آرا، حزب اول فیجی متعلق به نخست وزیر با کسب 53درصد آرا پیشتاز دومین انتخابات دموکراتیک پارلمانی در این کشور است.

دومین انتخابات فیجی و پیشتازی حزب نخست وزیر 12 ساله

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس آرای شمارش شده حزب لیبرال سوسیال دموکراتیک به رهبری سیتی ونی رابوکا، نیز موفق به سکب 37 درصد آرا شده است. به این ترتیب به نظر می رسد مردی که ابتدا در یک کودتای نظامی و سپس به عنوان رهبری مشروع قدرت را در فیجی به دست گرفت برای یک دوره چهار ساله دیگر بر مسند قدرت خواهد نشست.

هزاران سکنه فیجی در دومین انتخابات دموکراتیک این کشور از زمان کودتای 12 سال پیش به پای صندوق های رای رفتند.

گفته شده نیم میلیون تن در رقابت میان دو رهبر کودتاهای نظامی جداگانه برای نخست وزیری به پای صندوق های رای رفته اند. باینیماراما 12 سال پیش در کودتای بدون خونریزی خودش روی کار آمد. او اجازه برگزاری انتخابات پارلمانی را در سال 2014 داد و مجددا با کسب اکثریت قاطع آراء در انتخابات پیروز شد.

این رهبر 64 ساله از حزب اول فیجی به برقراری ثبات در این کشور که شاهد چهار کودتا در دو دهه بوده است، وعده می دهد. او در ابتدا از سوی قدرت های منطقه ای به عنوان دیکتاتور برچسب خورد، اما از زمان انتخابات سال 2014 با پذیرش جهانی بیشتری روبرو شد.

در همین حال بارش باران سبب بسته شدن برخی از شعب اخذ رای شد. براساس گزارش تایمز، آب و هوای نامناسب موجب شد تا دفتر انتخابات 17 شعبه اخذ رای را که بر آرای 6000 رای دهنده تاثیر می گذارد، بسته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 94

به "دومین انتخابات فیجی و پیشتازی حزب نخست وزیر 12 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین انتخابات فیجی و پیشتازی حزب نخست وزیر 12 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید