راز پیروزی استقلال بر سپاهان؛ استفاده از 4 دفاع میانی در خط دفاع

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال در حالی پیروز شد در دیداری حساس حریف پر قدرت خود سپاهان را با 2 گل در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی شکست دهد که 3 بازیکن کلیدی آنها به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست داده بودند و به نظر می رسید زهر خط حمله آبیها کمتر از همیشه باشد.

راز پیروزی استقلال بر سپاهان؛ استفاده از 4 دفاع میانی در خط دفاع

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

مجید نامجو مطلق در نشست خبری پس از بازی اشاره به آنالیز خوب استقلال از سپاهان داشت و این آنالیز خوب را عامل اصلی این پیروزی دانست. در واقع مربی آبی پوشان اشاره درستی داشت و با شناختی که کادر فنی استقلال از نحوه بازی سپاهان داشت و ترکیب متفاوت آبی ها برای این بازی نشان از همین شناخت و آنالیز داشت.

فرهاد مجیدی در این بازی خاص برای اولین در ترکیب خط دفاعی تیمش استفاده همزمان از چشمی، یزدانی، دانشگر و غلامی را در دستور کار قرار داد. حضور 4 مدافع تخصصی میانی با قدرت بالای سرزنی در 4 نقطه از خط دفاعی نشان از قدرت بالای سرزنی خط دفاعی آبی پوشان در این بازی داشت.

در واقع مجیدی که به خوبی می دانست بزرگ ترین خطری که در این بازی دروازه تیمش را تهدید خواهد کرد، از سوی مهاجمی استثنایی مثل کی روش است، با استفاده همزمان از این 4 مدافع، تا حد امکان قدرت سرزنی تیمش در خط دفاعی را بالا برد و استفاده از همین تاکتیک ساده باعث شد تا زهردار ترین مهاجم سپاهان کمترین تهدید برای دروازه آبیها باشد.

زمانی که زهر تیم سپاهان در خط حمله گرفته شد، آبی ها فرصت بهتری پیدا کردند تا به دروازه میهمان خود نزدیک شده و بارها این دروازه را با خطر روبرو کرده و 2 بار هم پیروز به فتح آن شدند.

استقلال و سپاهان دوشنبه شب در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که آبیها در این بازی حساس با نتیجه 2 بر صفر پیروز شده و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1165

به "راز پیروزی استقلال بر سپاهان؛ استفاده از 4 دفاع میانی در خط دفاع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز پیروزی استقلال بر سپاهان؛ استفاده از 4 دفاع میانی در خط دفاع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید