روحانی: تونس می تواند دروازه ورود ایران به کشور های آفریقایی باشد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس جمهور با قدردانی از مواضع جمهوری تونس در حمایت از ایران در مجامع بین المللی، گفت: جمهوری تونس می تواند دروازه ورود ایران به کشور های آفریقایی و شمال آفریقا باشد.

روحانی: تونس می تواند دروازه ورود ایران به کشور های آفریقایی باشد

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سمیر المنصور سفیر جدید تونس با اشاره به اینکه جمهوری تونس به عنوان کشوری مسلمان، برادر، دوست و مهم در شمال آفریقا می تواند دروازه ورود جمهوری اسلامی ایران به کشور های آفریقایی، شمال آفریقا و اروپا باشد، تاکید نمود: روابط تهران- تونس پس از انقلاب در این کشور خوب و روبه توسعه بوده است و احساس قرابت و نزدیکی بین دو کشور بوجود آمده است.

وی با قدردانی از مواضع خوب جمهوری تونس در حمایت از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی بویژه در برخورد با اقدامات و تحریم های ظالمانه دولت آمریکا علیه کشورمان ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در همه زمینه توسعه و تعمیق یابد.

سمیر المنصور سفیر جدید تونس نیز در این ملاقات، تاکید نمود: جمهوری تونس اراده ای عمیق و توجه ویژه برای توسعه روابط همه جانبه با کشور دوست، برادر و مسلمان ایران دارد و تونس می تواند به عنوان سکویی برای روابط ایران با اروپا و افریقا گردد.

وی با اشاره به روابط و پیوند های تاریخی بین دو ملت، توضیح داد: مردم تونس علاقه ای ویژه به ایران دارند و آمادگی داریم روابط دو جانبه در همه سطوح تعمیق یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1333

به "روحانی: تونس می تواند دروازه ورود ایران به کشور های آفریقایی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: تونس می تواند دروازه ورود ایران به کشور های آفریقایی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید