رونق صادرات به قفقاز با تمایل ارمنستان برای افزایش واردات از ایران

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، طی روزهای گذشته نامه ای از سوی سازمان توسعه تجارت منتشر شد که بر اساس آن اعلام شد که ارمنستان به دلیل تحریم کشور ترکیه میخواهد کالاهای ایرانی را جایگزین 2 هزار و 250 قلم کالای وارداتی خود از این کشور کند. همچنین ارمنستان میخواهد مواد اولیه و خام وارداتی خود را از ایران دریافت کند که این فرصت خوبی را برای شرکت های ایرانی فراهم می نماید تا بتوانند کالاهای خود را به این بازار عرضه نمایند.

رونق صادرات به قفقاز با تمایل ارمنستان برای افزایش واردات از ایران

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

از سوی دیگر اواخر دی ماه جاری قرار است یک هیات بلندپایه پایه با ریاست وزیر اقتصاد ارمنستان به تهران سفر نمایند و گروهی از تجار بخش خصوصی نیز در این سفر حضور دارند که می تواند اقدامی موثر در افزایش مبادلات تجاری باشد.

بر همین اساس رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه باید از فرصت افزایش تجارت با ارمنستان هوشمندانه استفاده کنیم، گفت: در صورتی که اقدام به صادرات کالای بی کیفیت کنیم بازار این کشور را به سرعت از دست می دهیم.

مهرداد سعادت اضافه نمود: فرصتی برای تجار ایرانی پیش آمده تا بتواند انواع کالای تولیدی ایران را به بازار کشور همسایه معرفی کند و تولیدنماینده برای حفظ این بازار باید کالای با کیفیت صادر کند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل منافع خریدار و پرداخت اندک برای کالا نباید کیفیت کالای عرضه شده ایرانی را کاهش دهیم، گفت: کاستن از کیفیت تولیدات ایرانی زحمات چندین ساله تولیدنمایندگان و صادرنمایندگان را از بین می برد و کالای ایرانی را تبدیل به محصولی بی ارزش خواهد نمود.

در 9 ماهه امسال، 110 میلیون تن کالا به ارزش 52 میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات 58 میلیون و 200 هزار تن به ارزش 25 میلیارد و 100 میلیون دلار و سهم واردات 25 میلیون تن به ارزش 26 میلیارد و 800 میلیون دلار بود.

صادرات ایران طی هشت ماهه 99 به ارمنستان 233 میلیون دلار بوده که 23 میلیون و 600 هزار دلار آن محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

از آبان ماه سال 98 موافقت نامه تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا به امضا رسید که بر اساس آن 860 قلم کالایی میان ایران و پنج کشور متحد مالی مبادله می گردد و در حال حاضر مذاکرات تجارت آزاد با این اتحادیه شروع شده است.

اوراسیا که یک اتحادیه مالی است که با حضور پنج کشور روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان به عنوان اعضای اصلی از سال 2015 کار خود را در زمینه سیاست گذاری مالی، اقتصاد کلان و مهاجرت نیروی کار در جهت تجارت آزاد و موافقت نامه های تجاری با کشورهای دیگر شروع کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1375

به "رونق صادرات به قفقاز با تمایل ارمنستان برای افزایش واردات از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صادرات به قفقاز با تمایل ارمنستان برای افزایش واردات از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید