سفیر آمریکا به دیدار رئیس جمهوری عراق رفت

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، تهران (پانا) - سفیر آمریکا در بغداد امروز (پنجشنبه) در دیدار با رئیس جمهوری عراق درباره تحولات اوضاع امنیتی این کشور بحث و گفت وگو کرد.

سفیر آمریکا به دیدار رئیس جمهوری عراق رفت

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، دفتر ریاست جمهوری این کشور در بیانیه ای گفت که ماتیو تولر سفیر آمریکا با برهم صالح رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام در بغداد دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار درباره روابط بین دو کشور و توسعه افق های همکاری در زمینه های مختلف در چارچوب گفت وگوی راهبردی جاری بین دو کشور در راستای تامین منافع مشترک و همچنین تحولات اوضاع عراق بحث و گفت وگو شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در این دیدار آخرین تحولات عرصه های منطقه ای و بین المللی مورد بحث قرار گرفت و بر اهمیت کاهش تنش ها و رد تشدید اوضاع و حمایت از تلاش ها برای تقویت امنیت، ثبات و صلح در منطقه و بکارگیری زبان گفت وگو برای حل مسائل لاینحل و احترام به حاکمیت و رد دخالت ها و تعدی ها تاکید شد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال 2003 میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده اند.

دولت آمریکا چندی پیش گفت که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان 500 نفر کاهش می دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق گفت که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش اخیرا شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر گفت، با این حال، برخی از منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه مجلس در این زمینه تاکید کرده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1431

به "سفیر آمریکا به دیدار رئیس جمهوری عراق رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا به دیدار رئیس جمهوری عراق رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید