سوفاگیت؛ تحقیر رئیس کمیسیون اروپا در ترکیه

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، حضور اورزولا فون درلاین در نشست ترکیه حاشیه ساز شد. رئیس کمیسیون اروپا در جریان ملاقات با رئیس شورای اروپا و رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا بی جایگاه ماند و موجی از نقدها به راه افتاد.

سوفاگیت؛ تحقیر رئیس کمیسیون اروپا در ترکیه

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا بهار از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نوشته روزنامه گاردین، با توجه به اینکه تنها دو جایگاه از سوی مقامهای ترکیه در بالای سالن گذاشته شده بود، خانم اورزولا فون درلاین به عنوان رئیس کمیسیون اروپا بی جایگاه ماند و مجبور شد در نهایت به نشستن روی مبلی در نزدیکی شارل میشل، رئیس شورای اروپا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه رضایت بدهد.

بعد از اینکه فون درلاین به همراه شارل میشل و اردوغان وارد سالن شد، آن دو به سمت جایگاه ها رفتند و نشستند و این مقام آلمانی لحظه ای متعجب شد و حیران ماند. میشل و اردوغان هم واکنشی نشان ندادند.

سخنگوی خانم فون درلاین گفت: مساله مهم این است که او باید دقیقا مشابه رئیس شورای اروپا و رئیس جمهوری ترکیه روی جایگاه می نشست. اما در نهایت او تصمیم گرفت که ماهیت جلسه را به پروتکل ها اولویت دهد.

این صحنه ناخوشایند در آستانه نشست سه ساعته با اردوغان پیش آمد، جلسه ای که یکی از موضوعات آن که از طرف رهبران اتحادیه اروپا مطرح شد، حق زنان در سایه خروج ترکیه از کنواسیون مقابله با خشونت علیه زنان بود.

فون درلاین رئیس اجرایی اتحادیه اروپاست و شارل میشل نماینده دولت های عضو در این نهاد است. بروکسل انتظار داشت که با این مقام ها با پروتکل یکسانی که مناسب سران دولت ها است برخورد گردد. این بحران که در فضای مجازی به سرعت عنوان سوفاگیت را گرفت، در شرایطی پیش آمد که اتحادیه اروپا و ترکیه به دنبال احیای روابط هستند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1579

به "سوفاگیت؛ تحقیر رئیس کمیسیون اروپا در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوفاگیت؛ تحقیر رئیس کمیسیون اروپا در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید