شهرداری تهران ملزم به فراهم کردن سازوکار ثبت کوه بی بی شهربانو شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، شهرداری تهران ملزم به فراهم کردن سازوکار ثبت کوه بی بی شهربانو شد.

شهرداری تهران ملزم به فراهم کردن سازوکار ثبت کوه بی بی شهربانو شد

شورای شهر: شهرداری تهران برای ثبت میراث کوه بی بی شهربانو اقدام کند

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران شرح داد: تهران طی سالیان گذشته توسعه پیدا کرد، اما بخشی از میراث طبیعی در ساخت و ساز بین رفته و شهرداری مکلف به احیای میراث طییعی شهر است .

وی ادامه داد: با توجه به محتوای اقلیمی آرامگاه و کوه بی بی شهربانو شهرداری موظف است با آنالیز محدوده ثبتی آرامگاه بی بی شهربانو نسبت به پیگیری ثبت ظرف 3 ماه اقدام و طرح های خود را اجرا کند تا تعادلی در توجه به میراث طبیعی و ارزشمند شمالی و جنوبی تهران ایجاد گردد.

سخنگوی شورای شهر هم یادآور شد که اسم طرح الزام شهرداری برای ثبت میراث طبیعی کوه بی بی شهربانو درست نیست، چرا که شهرداری نمی تواند ثبت کند و فقط می تواند پیگیری کند.

مسجد جامعی، عضو دیگر شورای شهر گفت: هندی ها و پاکستانی ها به این کوه نگاهی ویژه دارند، چرا که جز قدیمی ترین معابدی که به یک زن اختصاص داشته و پیشنهاد می کنم تا زمان ثبت این میراث طبیعی باید از ساخت و ساز و برداشت از این مکان جلوگیری گردد. کلیات این طرح و پیشنهاد مسجدجامعی مورد موافقت اعضا نهاده شد و تصویب شد.

بعلاوه طرحی دیگر با اسم الزام شهرداری تهران به توسعه و تجهیز ناوگان رفت و روب در صحن شورا مطرح شد که هدف از ارائه این طرح را اینگونه اسم کرد: به هنگام برف و بارندگی های شدید ترافیک و اختلال در حرکت داریم که شهرداری باید تجهیزات لازم برای مدیریت این موارد را تهیه کند.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر گفت: از سال 96 تا به امروز حدود 70 دستگاه ماشین تخصصی و 218 دستگاه خودروی مناسب به منطقه ها داده شده و 38 میلیارد اعتبار برای این موضوع و 16 میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات هزینه شده است. این طرح اما مورد توجه اعضای شورا قرار نگرفت و در نهایت رد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1769

به "شهرداری تهران ملزم به فراهم کردن سازوکار ثبت کوه بی بی شهربانو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری تهران ملزم به فراهم کردن سازوکار ثبت کوه بی بی شهربانو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید