شورای اطلاع رسانی کرمان با دستور کار پیشگیری از کرونا تشکیل شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، شورای اطلاع رسانی استان کرمان با موضوع و دستور کار راه های پیشگیری از ویروس جدید کرونا و آنالیز آخرین شرایط کرونا در این استان با گزارش دهی مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید.

شورای اطلاع رسانی کرمان با دستور کار پیشگیری از کرونا تشکیل شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی شفیعی مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این نشست با تشریح شرایط موجود ویروس کرونا در کشور و استان کرمان گفت : رعایت بهداشت فردی بهترین و موثرترین راه و اقدام پیشگیرانه در مورد این بیماری و شیوع آن می باشد که خبرنگارانان و مردم باید به این مهم توجه لازم داشته باشند.

او اضافه کرد: ویروس از چین آغاز شد و براساس اطلاعات رسمی بهداشت دنیای تا به امروز ویروس به 28 کشور دنیا رسیده و اطراف خودمان در عراق، کویت، عمان و افغانستان مواردی مشاهده شده که حساسیت بیشتری را ایجاد نموده است.

شفیعی گفت : هر چند در شبکه های مجازی در مورد این ویروس بزرگنمایی می گردد ولی مهم این است که ما در حوزه پیشگیری با رعایت موارد بهداشتی بتوانیم از این بیماری همچون اپیدمی های دیگر چون انفلونزا گذر کنیم.

وی در مورد ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها هم گفت : پنج شنبه هشتم اسفند هم زمان با تصمیم گیری کشوری برای این موضوع در کرمان هم تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

شفیعی گفت: خوشبختانه تا به امروز موردی از ابتلا به بیماری در استان گزارش نشده و تعدادی که هم مشکوک به این بیماری بوده اند را منتظر نتایج آزمایش آنها هستیم.

مردم اخبار را از منابع رسمی بگیرند

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمان اضافه کرد: محور تمام تصمیم گیری ها و اطلاع رسانی در زمینه بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی است. مردم اخبار را از منابع رسمی دریافت نمایند و شبکه های مجازی را ملاک قرار ندهند.

محمد صادق بصیری تاکید نمود: هماهنگی بین دستگاهی به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان کرمان وجود دارد و تمام ظرفیت های موجود برای یاری به مردم در زمینه آموزش و اقدامات بهداشتی فراهم است اما همکاری مردم نقش سازنده ای در پیشگیری دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه توصیه هایی در نشست مشترک فرمانداران با روسای دانشگاه های علوم پزشکی مطرح شد گفت: یکی از این توصیه ها کاهش تجمعات و ترددها بود و در این زمینه آنچه در اختیار سازمان های دولتی قرار گرفته است به کار گرفته خواهد شد و این مهم به آنها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس اضافه کرد: مردم از این شرایط برای مسافرت و ارتباط دریافت با دیگران استفاده ننمایند.

بصیری گفت: مدیریت شرایط فعلی دو جانبه است و ما تمام امکانات را برای پیشگیری از ابتلای افراد به کرونا ویروس جدید فراهم نموده ایم و امیدواریم با یاری مردم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

ضرورت فراوری محتوا در مورد ویروس کرونا برای آگاهی بخشی مردم در رسانه ها

دبیر شورای اطلاع رسانی استان کرمان هم با اشاره به نگرانی های مردم از بابت شایعات مربوط به ویروس جدید از رسانه ها خواست که در این خصوص و به منظور کاهش نگرانی ها به اطلاع رسانی بموقع و فراوری محتوای لازم در راستای آگاهی بخشی مردم نسبت به موضوع اهتمام جدی تری داشته باشند.

محمدرضا علیزاده اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع و ضرورت اگاهی بخشی بیشتر به مردم در رابطه با شرایط استان نسبت به شیوع این ویروس دستور کار اول هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی را مساله کرونا با حضور مدیر گروه بیماری های واگیر علوم پزشکی به عنوان تنها کانال اطلاع رسانی این بیماری قرار دادیم.

براساس این گزارش، در باب دستور کار دوم این شورا که آنالیز شرایط قرار دادهای منعقده دستگاه های اجرایی با صدا و سیما در راستای اطلاع رسانی مطلوب از ماموریت ها و خدمات اجرا شده دستگاه های اجرایی به مردم به وسیله این رسانه بود نماینده صدا و سما توضیحاتی داد.

همچنین در این نشست ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوسازی مدارس، کانون پرورش فکری نوجوانان و جوانان و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان هم در مورد سیاست ها و راهبردهای کاری لحاظ شده خود در تفاهم نامه های منعقده با صدا و سیما صحبت کردند و خواهان برنامه های فراوریی و ترکیبی اثرگذار به وسیله این رسانه شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 837

به "شورای اطلاع رسانی کرمان با دستور کار پیشگیری از کرونا تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای اطلاع رسانی کرمان با دستور کار پیشگیری از کرونا تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید