عراق، عاشور ذباح سرکرده داعشی به دام افتاد، دفع حمله تکفیری ها به جنوب سامراء

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، بازداشت مسئول اعدام های داعش، کشف چهار مخفیگاه تروریست ها در کرکوک ، دفع حمله تکفیری ها به جنوب سامراء، و تاکید مسئول بدر در الانبار بر خنثی سازی طرح های پلید آمریکا در نوار مرزی عراق با سوریه و اردن از مهمترین اخبار امنیتی آن است.

عراق، عاشور ذباح سرکرده داعشی به دام افتاد، دفع حمله تکفیری ها به جنوب سامراء

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، اداره اطلاعات عراق از بازداشت یک سرنموده مهم داعش در جنوب بغداد اطلاع داد.

در بیانیه اداره اطلاعات عراق آمده است: نیروهای امنیت در سازمان اطلاعات عراق پیروز به بازداشت عاشور النعیمی ملقب به عاشور الذباح مسئول سابق جوخه اعدام های آنچه ولایت فلوجه نامیده می شد، و در ده ها جنایت تروریستی ضد غیرنظامیان و نیروهای امنیتی مشارکت داشت، اطلاع دادند.

کشف 4 مخفیگاه داعی در کرکوک

یک منبع امنیتی اعلام نمود که نیروهای پلیس عراق در عملیات امنیتی برای جستجو و پاکسازی منطقه الرفیع در وادی زغیتون کرکوک، چهار مخفیگاه داعشی که در آن مواد غذایی، ظروف طبخ و نیز مواد منفجره و موتورسیکلت قرار داشت، کشف کردند.

این منبع از انهدام این مخفیگاه ها و مواد منفجره و اقلام آن اطلاع داد.

دفع یورش داعش به جنوب سامراء

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از دفع یورش داعش به جنوب شهر سامراء در استان صلاح الدین اطلاع داد.

در این بیانیه آمده است: گروهی از تروریستها داعش به مناطقی در منطقه تل الذهب از توابع ناحیه یثرب در جنوب سامراء حمله کردند که نیروهای حشد شعبی با آنها درگیر شدند و آنها را مجبور به فرار کردند.

کشف انبار عظیم مهمات در صحرای الانبار

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشف انبار عظیم مهمات داعشی در جریان عملیات جستجو و بازرسی مخفیگاه های سلاح و مهمات داعش که با هماهنگی اداره اطلاعات فرماندهی عملیات الانبار انجام شد، اطلاع داد.

این انبار مهمات در منطقه العوله در صحرای ثرثار الانبار کشف شد که در آن موشک کاتیوشا، سه موشک آر پی جی و انواع مهمات دیگر کشف و منهدم شد.

کشف 31 موشک جهنمی داعش در الانبار

از سوی دیگر اداره اطلاعات عراق هم از کشف 31 موشک داعش موسوم به موشک های جهنم در منطقه الحامضیه در شرق استان الانبار اطلاع داد و اعلام نمود: طبق اطلاعات دقیق و با هماهنگی اطلاعات فرماندهی عملیات الانبار این موشک ها کشف و منهدم شد.

همچنین سه مخفیگاه داعشی در جزیره راوه در غرب الانبار که از آن برای استراحتگاه داعشی هایی که از سوریه به عراق می آمدند، استفاده می شد، کشف شد.

این مخفیگاه ها که علاوه بر مکان استراحت تروریست ها انبار مواد لجستیک آنها هم محسوب می شد، منهدم شدند.

حضور پررنگ حشد شعبی در نوار مرزی با سوریه و اردن

سازمان بدر از قصد ارتش اشغالگر آمریکا برای دور کردن حشد شعبی از مناطق مرزی برای دست یابی به اهداف پلید خود که امنیت شهروندان در این مناطق را هدف قرار می دهد، پرده برداشت.

قصی الانباری مسئول سازمان بدر در الانبار گفت: وجود بازمانده های داعشی در الانبار و استان هایی که تحت تسلط داعش بودند، بهانه ای برای نیروهای آمریکایی برای تحقق اهدافشان در عراق ایجاد نموده است تا مدت طولانی درعراق به بهانه مبارزه با تروریسم و به عبارت صحیح تر اجرای طرح استعماری در مثلث مرزی عراق با سوریه و اردن، بمانند.

وی تاکید نمود: نیروهای حشد شعبی و امنیتی عراق اقدام به قطع خطوط امداد رسانی تروریست ها در داخل این استان به وسیله عملیات شناسایی در نوار مرزی سه کشور نموده اند و این به مذاق نیروهای آمریکایی خوش نمی آید زیرا آنها به دنبال بهانه ای برای ادامه حضور در عراق هستند.

الانباری اضافه کرد: دولت آمریکا با رصد حشد شعبی و نوع عملیاتی که انجام می دهد و دوره کوتاهی که پیروز به نابودی تروریسم در مقایسه با ارتش آمریکا و ائتلاف تحت سرکردگی آن شد باید که از این نیروی ملی عراق احساس خطر کند و به دنبال تضعیف آن با همه شیوه ها برآید.

وی اعلام کرد: عملیات حشد و تامین امنیت مرزها ادامه دارد و به اراده آمریکا به هر اندازه که اقدامات تروریستی مورد حمایت خارج تشدید گردد، متوقف نخواهد شد.

خنثی سازی عملیات علیه پایتخت عراق

تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از عملیات تروریستی عظیمی که علیه بغداد طراحی شده بود، اطلاع داد و اعلام نمود: این پس از عملیات در مناطق کمربندی بغداد و دستگیری تروریست هایی که اطلاعات خطرناکی دادند، رخ داد.

وی اضافه کرد: اطلاعات امنیتی که فرماندهی عملیات بغداد از کمربندی پایتخت و تحرکات تروریستها دریافت کرد سبب عملیات امنیتی و اطلاعاتی عظیم در این مناطق شد.

الخفاجی گفت: نیروهای امنیتی طی عملیات اخیر در الطارمیه بغداد شماری از داعشی ها را بازداشت کردند که قصد اقدام تروریستی عظیم علیه بغداد و ساکنان آنرا داشتند.

وی تاکید نمود: عملیات امنیتی و نظامی که در الطارمیه انجام شد، بسیار مهم بود و طی آن شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند و بعضی دیگر دستگیر شدند و اطلاعات بسیار دقیق و خطرناکی به دست آمد.

وی به جزئیات بیشتری از این اطلاعات اشاره نکرد.

الخفاجی همچنین به طرح امنیتی ویژه شهادت امام موسی کاظم(ع) هم در بغداد اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1541

به "عراق، عاشور ذباح سرکرده داعشی به دام افتاد، دفع حمله تکفیری ها به جنوب سامراء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، عاشور ذباح سرکرده داعشی به دام افتاد، دفع حمله تکفیری ها به جنوب سامراء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید