عراق، نقشه راه حکیم برای حل بحران، اطمینان خاطر ارتش به تظاهرات کنندگان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در راستای پاسخگویی به مطالبات تظاهرات کنندگان، نقشه راهی بیان کرد.

عراق، نقشه راه حکیم برای حل بحران، اطمینان خاطر ارتش به تظاهرات کنندگان

از وبلاگ کسب و کار دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دفتر اطلاع رسانی سید عمار حکیم، وی در این نقشه راه بر تسریع در انتخاب نخست وزیر مستقلی که از مقبولیت مردمی برخوردار باشد و تشکیل دولتی انتقالی به دور از مداخله های خارجی تصریح نموده است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر تصویب قانون عادلانه و منصفانه انتخابات و تشکیل کمیساریای مستقل و سالم به منظور مقدمه چینی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام تأکید کرد تا مردم بتوانند حق قانونی خود در انتخاب نمایندگان شان را ایفا نمایند.

از سوی دیگر شبکه الفرات گزارش داد: عبدالکریم خلف سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح از صدور دستورالعمل جدید برای حشد شعبی درخصوص مسائل امنیتی اطلاع داد.

وی گفت: دستورات بر این نکته تصریح می نماید که حشد شعبی صرفاً مأموریت های امنیتی را که از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح به آنها محول می گردد، انجام دهند.

وی اضافه کرد: مقرهای حشد شعبی در داخل پایتخت همچنان پابرجا هستند.

اطمینان خاطر ارتش عراق به تظاهرات نمایندگان

خبر دیگر اینکه رئیس ستاد مشترک ارتش عراق خطاب به تظاهرات نمایندگان عراقی گفت: ارتش اینجا حضور دارد تا از شما تا زمان تحقق مطالبات مشروعتان حمایت کند.

سرلشکر عثمان الغانمی در سخنانی به مناسبت سالروز پیروزی بر گروه تروریستی داعش و آزادسازی موصل تأکید کرد: امروز سالروز پیروزی بزرگ بر گروه تروریستی داعش است که این مأموریت سخت را در شرایط سخت انجام دادیم و با ایستادگی ملت و شجاعت نیروهای قهرمان و خون شهدا و مجروحان به پیروزی رسیدیم.

وی توضیح داد: نیروهای ارتش عراق برای تأمین امنیت تظاهرات نمایندگان در صحنه حضور دارند.

حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف النصر هم در سخنانی به مناسبت سالروز پیروزی بر گروه تروریستی داعش و آزادسازی موصل گفت: ما خواستار وطنی خالی از تروریسم، سهم خواهی، فساد و ترس هستیم.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 611

به "عراق، نقشه راه حکیم برای حل بحران، اطمینان خاطر ارتش به تظاهرات کنندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، نقشه راه حکیم برای حل بحران، اطمینان خاطر ارتش به تظاهرات کنندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید