فراخوانی برای رفع یک نیاز فناورانه شرکت های تولیدکننده فولاد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، فراخوان حل نیاز تحقیقاتی در زمینه بهینه سازی جرم کوبیدنی سیلیسی مصرفی در کوره های القایی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش بنیان منتشر شد.

فراخوانی برای رفع یک نیاز فناورانه شرکت های تولیدکننده فولاد

به گزارش خبرنگاران، گروه های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه حل مذکور باید تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری پروپوزال خود را از طریق سایت صندوق نوآوری ثبت کنند.

صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تقویت توان توسعه فناوری شرکت های دانش بنیان با رویکرد نوآوری باز و همکاری فناورانه، خدمت جدیدی را طراحی کرده است که از این طریق نیازهای تحقیقاتی و فناورانه شرکت های دانش بنیان و پس از آن گروه های پژوهشی و فناور توانمند برای اجرای طرح های تحقیقاتی و توسعه فناوری های مورد نیاز این شرکت ها را شناسایی می کند.

در صورت توافق پروپوزال دهنده منتخب (مجری تحقیق) و شرکت دانش بنیان (متقاضی تحقیق) قرارداد سه جانبه ای بین صندوق نوآوری و شکوفایی، متقاضی و مجری منعقد خواهد شد که صندوق نوآوری در قالب این قرارداد تا 70 درصد از هزینه اجرای تحقیقات را به شکل بلاعوض به متقاضی پرداخت خواهد کرد. این مبلغ به طور مرحله ای و متناسب با پیشرفت اجرای طرح در اختیار مجری قرار می گیرد.

بیش از 95 درصد از شرکت های تولیدکننده فولاد کشور که به کوره های القایی مجهز هستند، تمایل دارند از جرم کوبیدنی سیلیسی در جدار داخلی کوره های خود استفاده کنند. عمر جرم کوبیدنی سیلیسی کوتاه بوده و بعد از تقریبا 20 مرتبه عملیات ذوب باید تعویض شود. هدف اصلی این پروژه بهینه سازی جرم کوبیدنی سیلیسی به میزان حداقل 10 درصد است .

انتظار می رود در فاز اول این پروژه تحقیقاتی، تیم مجری با استفاده از روش های شیمیایی و افزودن ترکیبات شیمیایی جدید به فرمولاسیون پایه جرم کوبیدنی سیلیسی، عمر مفید آن را افزایش دهد.

در فاز دوم این پروژه تیم مجری با استفاده از روش های فیزیکی و بهینه سازی شیوه بارگذاری جرم کوبیدنی سیلیسی در کوره، عملکرد و عمر آن را ارتقاء دهد.

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، علاقمندان می توانند تا 21 اردیبهشت ماه سال جاری پروپوزال خود را در قالب فایل WORD از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1616

به "فراخوانی برای رفع یک نیاز فناورانه شرکت های تولیدکننده فولاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوانی برای رفع یک نیاز فناورانه شرکت های تولیدکننده فولاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید