مدعی سنگین وزن کشتی آزاد خواهان رعایت عدالت شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، یدالله محبی آزادکار وزن 125 کیلوگرم تیم ایران در رقابتهای جهانی 2019 نورسلطان بود که توانست سهمیه المپیک در این وزن را نصیب کشتی ایران کند. این آزادکار بااخلاق کرمانشاهی بعد از این مسابقات همیشه تابع نظر کادر فنی به تمرینات خود ادامه داد و سعی کرد به دور از هرگونه حاشیه و جنجال فقط به هدفش یعنی رسیدن به المپیک تمرکز کند. البته این سکوت و تمکین به تصمیم کادر فنی بعد از فینال جام تختی دچار تغییر شد و حالا یدالله محبی مدعی است یا باید نامش در فهرست مسافران تورنمنت لهستان قرار می گرفت و یا یک مصاف انتخابی برای او برگزار گردد.

مدعی سنگین وزن کشتی آزاد خواهان رعایت عدالت شد

وی معتقد است ملاقات جنجالی فینال جام تختی که در نهایت به شکست او در برابر عباس فروتن انجامید، حواشی و مسائل زیادی به دلیل مصدومیت هر دو مدعی داشت و این ملاقات باید بعد از زمان قانونی مداوای حریف (بیش از چهار دقیقه) به سود او اتمام می رسید. اتفاقی که رخ نداد و حالا به اعتراض و انتقاد مدعی سنگین وزن کشتی آزاد منتهی شده است.

به همین دلیل یدالله محبی در تشریح اتفاقاتی که در ملاقات جام تختی افتاد و به اعتراض او انجامید گفت: کشتی در کنترل من بود اما در همان ابتدا اتفاقی افتاد و سر حریف شکست و ابروی من پاره شد. تایم قانونی حق استراحت فروتن بخاطر خونریزی سرش تمام شد و حتی ژوری به رئیس تشک گفت وقت قانونی 4 دقیقه تمام شد و دست محبی را بالا ببرید، اما کشتی ادامه پیدا کرد.

وی افزود: کاری به برد و باخت ندارم و این موضوع جزئی از ورزش است، اما مردانگی و پهلوانی در این رشته باید حفظ گردد. خدا را شاهد می گیرم پس از آسیب دیدگی دیگر چشمم نمی دید و به سختی کشتی گرفتم. معتقدم باید انتخابی رو در رو برگزار گردد تا هر کسی پیروز شد به المپیک و هر کسی باخت به خانه برود. سهمیه المپیک این وزن را من گرفتم و کمترین حقم بود که به لهستان بروم تا شانس المپیک داشته باشم. حتی گفتم حاضرم با هزینه شخصی به لهستان بروم، اما گفتند باید در جام تختی کشتی بگیرم.

این آزادکار مدعی در انتها اعلام نمود: درخواست من از رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی این است که حق مرا ضایع نکنند. من 6 ماه برای انتخابی المپیک تمرین کردم. از سال 2017 به مدت 4 سال در اردوهای تیم ملی فقط به عشق المپیک تمرین کردم و حالا فقط می خواهم شانس جنگیدن برای حضور در المپیک را به من هم بدهند.

بدین ترتیب قرار است یونس امامی و مصطفی حسین خانی در وزن 74 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی 97 در وزن کیلوگرم و امیرحسین زارع و امین طاهری در وزن 125 کیلوگرم در لهستان از آخرین فیلتر انتخابی کادر فنی خارج شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1723

به "مدعی سنگین وزن کشتی آزاد خواهان رعایت عدالت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدعی سنگین وزن کشتی آزاد خواهان رعایت عدالت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید