مقام اسبق آمریکایی: با حوثی ها باید مذاکره کنیم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، فارس نوشت: رابرت اقتصادی، مذاکره کننده سابق آمریکایی و رئیس فعلی گروه بین المللی بحران در یادداشتی روز دوشنبه (14 مرداد) از دولت آمریکا خواسته وارد مذاکره با گروه انصارالله در یمن گردد.

مقام اسبق آمریکایی: با حوثی ها باید مذاکره کنیم

اقتصادی با یادآوری اینکه بحران انسانی در یمن از سوی سازمان ملل متحد بدترین بحران بشری لقب گرفته نوشته دو سوم جمعیت این کشور به نوعی نیازمند یاری هستند و 10 میلیون نفر گرفتار سوءتغذیه هستند. نزدیک به 250 هزار نفر از جمعیت این کشور هم در آستانه مرگ از گرسنگی قرار دارند.

رابرت اقتصادی که مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا در امور غرب آسیا بود در یادداشت خود در روزنامه نیویورک تایمز نوشته دو هفته پیش همراه عده ای از همکارانش به صنعا سفر نموده است. او می نویسد: احساس اولیه ما حس انزوای این شهر از دنیا بیرونی بود.

او خاطرنشان نموده است: صنعا صاحب فرودگاه کوچکی است که به شدت آسیب دیده، اما عربستان سعودی که حریم هوایی [یمن] را کنترل می نماید در کوشش است اطمینان حاصل کند که پروازهای ورودی و خروجی از آن فرودگاه انجام نگردد. بیمارانی که نیازمند خدمات فوری درمانی هستند نمی توانند از آنجا خارج شوند؛ افرادی که از عزیزانشان جدا شده اند قادر نیستند سفر نمایند.

رابرت اقتصادی تشریح نموده است ساکنان صنعا از بمباران قبرستان ها گلایه دارند و می گویند حتی مرده ها هم در ایمنی نیستند.

او درباره گفت وگوهای رایج در یمن درباره جنگ نوشته است: هواداران حوثی ها از اینکه گفته می گردد حملات آنها به عربستان سعودی به سفارش ایران انجام می گردد تعجب نموده، گویی که جنگ آنها با عربستان سعودی، دلیل کافی برای آن حملات فراهم نمی آورد.

اقتصادی نوشته است: بسیاری در صنعا، به درستی ایالات متحده را همدست جنگ می دانند و می گویند که آمریکا ائتلاف عربستان سعودی به عنوان طرف جنگ افروز تقویت نموده است.

او در ادامه به برشمردن مزیت های انصارالله در جنگ با ائتلاف سعودی پرداخته و می نویسد: آنها احساس می نمایند زمان به نفع آنها است. آنها علیرغم تفاوت های شدید از لحاظ نظامی در برابر ائتلافی از کشورهای ثروتمند و قدرتمند که مورد حمایت و تسلیح غرب هستند قد علم نموده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 250

به "مقام اسبق آمریکایی: با حوثی ها باید مذاکره کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام اسبق آمریکایی: با حوثی ها باید مذاکره کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید