مهاجرت متخصصان نفت به عراق، اعتراض کارکنان پیمانی نفت به تبعیض درآمدی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، آنها نصف سال خانواده خود را نمی بینند و گاهی در دمای 50 تا 60 درجه در میادین نفتی 12 ساعت در روز کار می نمایند. کارگران صنعت حفاری نفت کمتر روزی را به یاد می آورند که بدون حادثه در محیط کار سپری نموده باشند.

مهاجرت متخصصان نفت به عراق، اعتراض کارکنان پیمانی نفت به تبعیض درآمدی

گاهی پیش می آید که در همان گرمای 50-60 درجه آتش سوزی می گردد و هرم آتش در گرمای تابستان نفس هایشان را به شماره می اندازد.

کارگران پیمانی صنعت نفت اما برخلاف تصور عموم حقوق بالایی ندارند و دریافتی آنها برای این کار مشقت بار گاهی به 3 تا 4 میلیون تومان در ماه می رسد.

عباس یوسف زاده، کارشناس ارشد عملیات حفاری صنعت نفت درباره شرایط سخت کار پرسنل شاغل در صنعت حفاری به خبرنگاران می گوید: کارکنان حفاری صنعت نفت کلکسیونی از مسائل هستند و شرایط سخت اقتصادی باعث شده بعضی از آنان مجبور به مهاجرت به کشورهایی مانند عراق و فعالیت در صنعت نفت این کشور شوند.

او شرح می دهد: کارکنان حفاری در شرایط بسیار دشواری کار می نمایند. 12 ساعت شیفت در هوای گرم، دوری از خانواده، آفتاب تند جنوب درمای 50 درجه و 60 درجه، محیط کار را برای پرسنل صنعت حفاری بسیار خشن نموده است.

یوسف زاده ادامه می دهد: 12 ساعت کار در چنین محیط خشنی، باعث شده افراد کمی در این شغل دوام بیاورند و تازه کارانی که به هوای حقوق های بالای صنعت نفت وارد این کار می شوند از ادامه دادن آن ناتوان می مانند و ریزش پرسنل در این بخش ها زیاد است.

با وجود این و در شرایطی که بار اصلی صنعت نفت کشور بر دوش نیروهای مدت موقت است، اما وزارت نفت تنها حقوق و مزایای قانونی نیروهای رسمی خود را به رسمیت می شناسد و در حالی که شاغلان رسمی وزارت نفت حداقل 15 میلیون تومان حقوق دریافت می نمایند اما شاغلان هم رده آنها که قرارداد پیمانی دارند ماهانه تنها حدود 4 میلیون تومان دریافت می نماید.

یوسف زاده، کارشناس صنعت حفاری شرح می دهد که با وجود نقص عضو و حوادث زیادی که در کمین شاغلان صنعت حفاری است، بیمه بسیاری از این پرسنل هزینه های درمانی سنگین آنها را پوشش نمی دهد.

یوسف زاده تاکید می نماید که کارگران و پرسنل صنعت نفت با ساختار پیچیده عملیاتی کار می نمایند و سالها طول می کشد تا نیرویی در این بخش متخصص و ماهر گردد اما گاهی نهایت دریافتی این پرسنل بیشتر از 3 میلیون تومان نیست. این در حالی است که در کشورهای نفتی منطقه خلیج فارس متخصصان صنعت نفت از حقوق و مزایای بالایی برخوردار هستند.

حالا این اتفاقات موجب شده است که بعضی پرسنل صنعت نفت دست به اعتراض بزنند. با وجود این وزارت نفت اعلام می نماید که پیمانکاران صنعت نفت بخش خصوصی هستند و دولت و وزارت نفت در قبال حقوق و مزایای آنها تعهدی ندارد.

مطالعه گزارش احتمال نفت 100 دلاری پیشنهاد می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1709

به "مهاجرت متخصصان نفت به عراق، اعتراض کارکنان پیمانی نفت به تبعیض درآمدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت متخصصان نفت به عراق، اعتراض کارکنان پیمانی نفت به تبعیض درآمدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید